La plantilla de Meliá a Espanya (entre hotels en propietat i lloguer) assoleix ja les 8.000 persones, el que suposa un creixement de l'11% respecte a 2022 i superar les xifres prepandèmia. Però la companyia prepara noves obertures per a aquest any i realitzarà noves contractacions el 2024. "Hem assolit les xifres d'ocupació de 2019", afirmava el president i CEO, Gabriel Escarrer, aquest dimecres en FITUR. Per això, també s'ha incrementat el cost salarial un 13% durant l'any passat, apuntava. "Per a aquest any, preveiem contractar unes 2.500 persones més, així ens assegurem que treballem a ple rendiment", avançava.

L'executiu feia balanç de l'últim any, "el 2023 ha estat un any en què hem anat de bé a millor, malgrat que hi havia molta incertesa i hi era el tema de la inflació i els conflictes geopolítics a Israel o Ucraïna, que finalment no han alentit la demanda." Meliá confia que el 2024 també serà un gran any, "les reserves a quatre mesos vista, mostren un comportament molt positiu", comentava Escarrer.

Les esmentades reserves se n'estan anant principalment a les Canàries i Cap Verd. El motiu? El decreixement del nombre de turistes que viatgen a Egipte per la seva proximitat a Israel, que està en conflicte. Així mateix, l'hotelera ha detectat un "volum de demanda important" cap a Cuba i Àsia Pacífic en l'inici d'aquest exercici. "També veiem el ressorgiment del segment MICE, el de viatges d'incentius, reunions i esdeveniments. Les reserves pugen un 23% respecte al 2022. A finals de gener ja tenim més d'un 15% de reserves que fa un any. Amb la qual cosa, amb prudència, ens sentim optimistes".

Meliá assolirà per primera vegada les 100.000 habitacions

Per al bienni 2023-2024, l'estratègia de la companyia ha estat i estarà enfocada a consolidar les marques hoteleres, augmentar la venda directa, i fidelitzar el client, agregava Escarrer. I tot això, acompanyat de noves obertures. El 2023, Meliá ha realitzat 12 noves obertures (3 a Àsia, 5 a EMEA i 4 a Amèrica) i ha sumat 2.014 habitacions.

Però també el passat exercici van firmar l'obertura de 26 hotels més per a aquest any. Així, a la seva portfolio actual de 92.000 habitacions s'afegiran unes altres 13.000 en els mesos vinents, per la qual cosa la cadena superarà les 100.000 habitacions per primera vegada. "Continuarem potenciant la cartera de luxe i prèmium, a la Mediterrània, al Carib i a Àsia Pacífic principalment. Encara que també potenciarem les principals capitals de lleure, a més de l'Aràbia Saudí, que vol explotar el seu model turístic, i serem presents.

El gener d'aquest 2024 ja han inaugurat hotel a Barcelona, on Meliá ha recuperat l'icònic hotel de luxe rei Joan Carles I, que ara anomenen Torre Melina. Les pròximes obertures seran a Lisboa i Malta, avançava Gabriel Escarrer. Amb la marca ME Meliá arribaran a Doha, amb Paradisus es reforçaran al Carib, amb Meliá Collection obriran el primer hotel de cinc estrelles a Cadis i duplicaran la seva mida, passant de 8 a 16 hotels; i amb ZEl (la marca que comparteixen amb Rafa Nadal) s'estrenaran a Tossa del Mar, Sayulita, Madrid (Gran via) i Punta Cana.