El grup de moda Mango ha finalitzat el 2023 amb xifres "històriques" de 3.100 milions d'euros en vendes, un 15% anual més, i un benefici net de 172 milions, més del doble del registrat el 2022, quan es va situar en 81 milions d'euros. "Ha estat un any històric, en un entorn molt competitiu i reptador en el qual hem aconseguit els millors resultats de Mango, en vendes i en resultats", ha anunciat el conseller delegat del grup, Toni Ruiz. Amb aquesta base, la marca ha presentat el seu pla estratègic per als pròxims tres anys (2024-2026) per tal de superar els 4.000 milions de vendes i dobla de nou els resultats, que requerirà una inversió de 600 milions d'euros. L'estratègia se centra en "la consolidació del model i creant valor de manera sostenible i ho farem amb expansió, obrint 500 botigues i reformant-ne unes altres 150 a tot el món, la qual cosa suposarà incrementar la plantilla en un 30% per superar les 20.000 persones al final del pla", ha afegit Ruiz.

El màxim responsable de la companyia ha assegurat que la inversió es finançarà gràcies a generació de caixa neta positiva "que ens permetrà cobrir les necessitats", tenint en compte que en els últims anys hem aconseguit estabilitzar i "reduir el deute net a zero". El 2023, el resultat operatiu va créixer un 22%, fins a 533 milions d'euros. Sobre el creixement, Ruiz també ha concretat que "una sortida a borsa no és sobre la taula, ni l'entrada de nous accionistes, ni la compra d'altres marques ja existents."

El grup de l'empresari Isak Andic concentrarà el 75% de les noves obertures a vuit mercats: Espanya, França, Itàlia, Alemanya, Regne Unit, Polònia, Índia i Amèrica del Nord (Canadà, Mèxic i, en especial, els Estats Units). Ruiz ha concretat que els Estats Units "és un mercat prioritari" que, en tan sols un any, s'ha convertit en el cinquè en importància per a la marca -un any abans del previst- i "en el qual continuarem apostant" perquè es converteixi en un dels tres mercats més importants per a la marca el 2026.

"No venem roba, dissenyem moda", ha dit Ruiz, amb "una proposta de valor diferencial, basada en la creativitat i el disseny, que els nostres clients valoren" i en el que té molta importància "la botiga física". El directiu ha negat que la marca hagi pujat preus per incrementar marges, però ha admès que hi ha hagut menys campanyes de promoció i de rebaixes i "s'han millorat els marges amb productes de més qualitat i oferint millor servei als clients", ha dit. La direcció ha destacat que no existeix la intenció de pujar preus de forma generalitzada, ja que són conscients que aquest factor és "crític" per a la clientela, sinó que "pujarà el mix de producte" amb més càpsules prèmium i implantació en països amb preus més elevats.

Per això, els motius que expliquen el resultat són principalment el creixement de les vendes en totes les línies, fruit d'un treball de diferenciació de "molts anys" i també per la millora dels marges. El marge brut es va situar a prop del 60%. Mango atribueix, al seu torn, l'increment de la facturació a la millora "espectacular" del producte i dels punts de venda.

Moda per a dona, el motor

El conseller delegat de Mango ha reafirmat que la categoria de peces per a la dona "continua sent el motor de la marca" i ha generat més de 2.500 milions, un 15% més, i representa el 81% del negoci total. La línia per a home, amb 340 milions, ha crescut un 18% i suposa l'11% del total. En la categoria per a nens i adolescents, les vendes s'han disparat un 19%, fins als 246 milions, i acaparen el 8% del negoci total. Respecte als complements per a la llar, Mango Home, que el 2022 van aportar 5 milions d'euros, la companyia no ha donat detalls i, malgrat que afirma que continuarà creixent, tampoc no ha concretat quantes botigues obriran a la xarxa total, ni s'internacionalitzarà.

Actualment, en les quatre categories de moda, Mango factura el 77% als mercats exteriors. Espanya és un país molt rellevant amb el 23%, i un "important potencial de creixement, ja que la marca controla una quota de mercat del 3% dins del sector de la moda femenina".

A Espanya li segueixen França, Alemanya, Turquia i EE. UU. (en aquest cas l'aposta ens ha portat al top cinc de la facturació). Als Estats Units obrim el maig del 2022 en la Quinta avinguda i creiem que és un mercat molt important, hem acabat el 2023 amb 21 botigues obertes i el 2024 hem sumat la número 24.

Les vendes online, més de 1.000 milions

El 2023, la xarxa de 2.700 punts de venda -amb 130 obertures i 80 reformes- a 115 mercats del món ha superat per primera vegada la facturació de 2.000 milions d'euros, mentre que les vendes online han aportat una tercera part del negoci (1.037 milions). "Som la companyia de retail en moda que més establiments ha obert des de 2018", han concretat en roda de premsa, celebrada aquest dilluns a la seu corporativa del grup, en Palau-solità i Plegamans (Barcelona). Així, amb el ritme de noves obertura ha crescut, el 2026, s'assoliria el milió de metres quadrats en tendes físiques, segons les previsions. El 2023, la companyia ha invertit 187 milions d'euros, amb un increment del 74% respecte a 2022, en botigues, tecnologia i logística.