Línia Directa se sent orgullosa d'haver estat la primera companyia d'assegurances en llançar una cobertura antiokupes a Espanya, on hi ha registrades més de 15.000 denúncies per ocupació il·legal (segons dades del Ministeri de l'Interior) encara que s'estima que hi ha més habitatges en aquesta situació sense denunciar. "L'assegurança anti okupación ha estat un èxit. Detectem aquesta necessitat entre clients i el vam llançar fa gairebé dos anys ja", recordava aquest dimecres la consellera delegada, Patricia Ayuela, en la presentació de resultats.
La CEO detallava que actualment, "més del 70% de les pòlisses de llar que ven Línia Directa són amb aquesta cobertura anti okupación". I des del seu llançament l'abril del 2024, han atès uns 350 casos de clients que han tingut problemes amb l'okupación als seus habitatges.
Per tot això, l'executiva considera que, tant per l'acceptació que ha tingut per part del client, com perquè ens han seguit altres competidors del mercat, ens podem sentir orgullosos d'haver pogut donar resposta als assegurats". I és que, després de Línia Directa, altres companyies com Movistar Prosegur Alarmas o Securitas Direct s'han ficat en el negoci.
L'assegurança antiokupes de Línia Directa protegeix al propietari d'un habitatge de les conseqüències jurídiques i econòmiques derivades de l'ocupació il·legal del seu habitatge. La cobertura inclou assistència jurídica per recuperar la casa i la compensació econòmica per les despeses per a l'habilitació de l'habitatge, a més del pagament de subministraments, la pèrdua de rendes del lloguer, el cost d'un allotjament alternatiu i eventuals danys a tercers. En conjunt, suma cobertures per 33.900 euros o més.
La companyia d'assegurances destacava la bona evolució que estan tenint els segurs que no són tan tradicionals (a més dels okupes) els de mobilitat personal, mascotes o protecció de negocis, entre d'altres. Els ingressos per primes derivats d'aquestes assegurances es van duplicar (+103,7%) durant el primer semestre, fins als 2,1 milions d'euros, i sumen 77.000 pòlisses.
El total de primes emeses per la companyia va créixer un 10,8%, fins a 558,2 milions d'euros. Al capdavant es va situar el ram d'Autos, on aquestes primes van augmentar un 11%, fins als 447 milions d'euros; Seguit d'Hogar, on els ingressos per primes es van elevar un 7,5%, fins als 84,5 milions d'euros; I Salut, on Línia Directa va augmentar la facturació un 13,6%.
Dispara benefici i assoleix rècord de clients
Amb tot, la companyia va obtenir en els sis primers mesos de 2025 un benefici net de 43,8 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 72,2% respecte al mateix període de l'any anterior. Línia Directa ha guanyat en sis mesos més que el que va guanyar l'any passat en nou, doncs la companyia d'assegurances va obtenir un resultat 40,7 milions d'euros de gener a setembre de 2024.
Aquest resultat, a més de pel creixement en ingressos, va estar recolzat suport per l'augment de clients. I és que Línia Directa ha assolit un màxim històric d'assegurats. En concret, la cartera de clients de la companyia es va incrementar un 7,2% i va abastar els 3,58 milions d'assegurats a tancament de juny, un màxim històric.
En dotze mesos, de juny a juny, Línia Directa ha augmentat la seva base de clients en més de 241.000 assegurats, tant pel creixement en nous clients com per la fidelització més gran de la cartera, mantenint alhora el rigor en la subscripció.
"Aquests resultats no són fruit de la casualitat, sinó de seguir una estratègia i un camí , de la transformació de la companyia, que ens porten a una millor digitalització i ens permet ser més eficient", agrega Ayuela. La ràtio combinada de la companyia es va situar a tancament de juny en el 92,3%, la qual cosa suposa una millora de 3,2 punts percentuals respecte a un any abans. I la seva ràtio de sinistralitat, va millorar en 2,3%, fins al 71,1%.
La rendibilitat sobre els fons propis mitjanes (RoAE) va millorar en 11,6%, fins al 23%. A més, la companyia va elevar la seva ràtio de solvència al 193,2%, davant el 180,2% registrat al terme del primer trimestre.