Línia Directa obté un benefici de 20,8 milions d'euros en el primer trimestre de l'any i supera en un 106,1% els 10,1 milions que va guanyar en el mateix període de l'exercici anterior. La companyia d'assegurances que dirigeix Patricia Ayuela més que duplica el seu resultat en un trimestre on també dispara l'activitat comercial i la captació, sumant 184.200 nous clients. Amb aquestes xifres, assoleix els 3,5 milions d'assegurats.
La companyia va haver de posar en marxa un "pla d'acció" el 2023 per combatre la inflació, millorar el marge assegurador i reconduir la seva situació, ja que va entrar en pèrdues. El pla incloïa, entre altres coses, pujades de preus als assegurats nous i existents, la qual cosa va provocar que milers d'ells es donessin de baixa i una onada de reclamacions. Però la situació s'ha revertit i des de principis del 2024, la companyia d'assegurances està aconseguint captar nous clients i mantenir en cartera els existents. Tal com mostren les xifres que Línia Directa ha presentat al mercat aquest dilluns.
En el període gener-març d'aquest 2025, la seva ràtio combinada millora cinc punts i baixa el 92,3%. La companyia explica que han contribuït a la millora de la ràtio combinat (que mesura la rendibilitat) tots els seus components. D'una banda, els ingressos per primes i, per un altre, la reducció de la sinistralitat i les despeses. En els tres primers mesos de l'any, la companyia d'assegurances registra una millora de la ràtio de sinistralitat del 3,8%, fins al 71,3%. I també de la ràtio de despeses, que descendeix un 1,2%, fins al 21%.
La ràtio combinada és positiva en els tres rams en què opera Línia Directa. En Autos millora en 4,6% situant-se en el 91,9%, per sota de la mitjana del sector, que a tancament de 2024, última dada disponible, se situava en el 101,4%. En Llar, malgrat les pluges ocorregudes en el primer trimestre, millora fins al 89,9% (-6,7%) i en Salut fins al 133,2% (-8,4%).
La millora del benefici de companyia d'assegurances es basa també en un increment cada vegada major del nivell de facturació. En el trimestre, el volum de primes emeses és de 275,2 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 9,5% respecte al mateix període de l'any anterior. Per la seva part, els ingressos d'assegurances han augmentat un 5%.
L'increment de la facturació ve impulsat per una sòlida activitat comercial, explica Línia Directa, que recorda que la seva cartera de clients ha crescut un 5,6% i assoleix els 3,5 milions d'assegurats. Si bé, en els últims dotze mesos, Línia Directa ha crescut en total en 184.200 assegurats, tant per la generació de nou negoci com per la fidelització de clients més gran, mantenint alhora el rigor en la subscripció.
Amb tot això, el marge assegurador també millora i el resultat tècnic de l'activitat d'assegurances assoleix els 19,1 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 202,6% respecte al primer trimestre de 2024. En paral·lel, el resultat financer s'ha elevat fins als 10,2 milions d'euros (+10,6%), pels ingressos procedents de la renda fixa més grans.
Així mateix, Línia Directa millora la rendibilitat sobre els fons pròpies mitjanes (RoAE) fins al 21,8%, 2,2 p.p. més que al tancament de 2024, i elevar la seva ràtio de solvència al 187%, davant el 185,4% registrat al terme del passat exercici.
Línies d'activitat
Per línies de negoci, en el ram d'Autos les primes emeses augmenten un 9,1%, fins als 213,6 milions d'euros, impulsat per un creixement de la cartera de 105.000 pòlisses, fins als 2,56 milions de clients (+4,3%). Per la seva part, els ingressos per assegurances creixen a un 4,4%; La línia d'Hogar també augmenta un 8% les primes, fins als 42,4 milions d'euros, i un 6,4% els ingressos d'assegurances. La cartera ha crescut un 3,3% i s'ha situat per sobre de les 751.000 pòlisses.
El negoci de Salut, amb 116.000 assegurats, és el que més increment ha registrat en termes de facturació, amb un augment del 14,4% en les primes respecte a l'exercici anterior. Aquest creixement està impulsat pel creixement de la companyia en productes més complets, que creixen un 15,8% en assegurats, i, en conseqüència, d'una millora del mix de negoci. Els ingressos d'assegurances creixen igualment a doble dígit (+10,1%).
Finalment, la companyia destaca que els Nous Productes (mobilitat personal, protecció davant l'ocupació de l'habitatge, mascotes i multirisc negocis) continuen guanyant pes i ja sumen 69.000 pòlisses, amb un creixement del 72,1% en primes, fins als 1,37 milions d'euros.