Inditex executa l'absorció de Kiddy's Class per Zara. Segons consta al Butlletí Oficial del Registre Mercantil (Borme), Zara ha absorbit la societat de les seves cadenes de moda infantil, encara que aquest moviment no implica el tancament de les botigues. L'esmentada operació suposa l'extinció per dissolució sense liquidació de la firma i transmissió en bloc de tot el seu patrimoni a Zara, que adquireix per successió universal els drets i obligacions de la societat absorbida.

Kiddy's Class compta amb 68 botigues pròpies. 55 d'aquests establiments estan a Espanya, mentre que la resta es troben a Portugal i Grècia, amb nou i quatre botigues, respectivament. Inditex utilitza la marca Kiddy's Class per a les seves botigues que venen exclusivament roba de Zara destinada a infants de fins a 14 anys.

Zara Kids

De fet, Inditex va anunciar a començaments de 2020 que concentraria els seus esforços en moda infantil en la línia Zara Kids, la qual cosa es va traduir en el final de Massimo Dutti Kids. Aquesta divisió infantil suposa al voltant del 20% dels ingressos de Zara i compta amb una plantilla de 400 empleats a les seves oficines centrals d'A Coruña. La cadena està present en 700 punts de venda repartits en 75 països.

3.095 milions de benefici, un 24% més

Inditex va obtenir un benefici net en els nou primers mesos del seu any fiscal (1 de febrer a 31 d'octubre) de 3.095 milions d'euros, una xifra que suposa incrementar els seus guanys en un 24% respecte al mateix període de 2021. La multinacional tèxtil va assolir unes vendes de 23.055 milions, un 19% més, mentre que el seu resultat brut d'explotació (Ebitda) es va incrementar un 20% en la taxa interanual fins a assolir els 6.520 milions d'euros i el resultat net d'explotació (Ebit) un 27% fins als 4.177 milions d'euros, tal com va informat la companyia.

D'aquesta forma, Inditex aconsegueix el seu màxim històric de vendes i benefici en un tercer trimestre, després d'aconseguir un benefici trimestral de 1.305 milions i unes vendes de 8.211 milions. El marge brut es va situar en 13.532 milions d'euros, un 19% superior a un any abans, i representa el 58,7% de les vendes.

La companyia que presideix Marta Ortega destaca que, des de l'1 de novembre fins al 8 de desembre, les vendes en botiga i les vendes online es van incrementar un 12% a tipus constant en comparació amb el mateix període de l'any passat. De la mateixa manera, l'empresa assenyala que la venda online se situa per sobre del rècord assolit durant els nou primers mesos de 2021. Respecte als immobles dels quals disposa el grup propietari de firmes com Zara, Oysho o Massimo Dutti, amb les noves obertures compta amb un total de 6.307 botigues a 31 d'octubre.

Un aparador una botiga|tenda Zara a Madrid | Foto: Europa Press

Un aparador una botiga Zara a Madrid | Foto: Europa Press

Inditex espera que les vendes online superin el 30% el 2024

Així mateix, Inditex ha subratllat que continua veient "fortes" oportunitats de creixement. Les línies d'actuació prioritàries que ha destacat són: continuar millorant la proposta de moda, optimitzar constantment l'experiència del client, mantenir l'enfocament en sostenibilitat i preservar el talent i compromís de les persones.

El desenvolupament d'aquestes línies continuarà impulsant el creixement orgànic a llarg termini. "La flexibilitat i capacitat de resposta del negoci, unida al subministrament en proximitat en temporada, permet una reacció ràpida a les tendències de la moda i afavoreix una posició única al mercat. El nostre model de negoci plenament integrat té un gran potencial de creixement", ha assenyalat la companyia de moda. En aquest sentit, des de la firma asseguren que el creixement del grup se sustenta en la inversió en les botigues, en els desenvolupaments realitzats al canal de venda online i en les millores a les plataformes logístiques, amb una clara aposta per la innovació, la tecnologia i la sostenibilitat.

Respecte al canvi de tendència del model físic a l'online que ve registrant el sector en els últims anys, les dades d'Inditex reflecteixen bé l'avenç del segon segment de mercat. És per això que l'empresa de la família Ortega espera que la venda online superi el 30% de la venda total del grup el 2024. Així mateix, Inditex estima que la inversió ordinària en 2022 serà d'aproximadament 1.100 milions d'euros. Als tipus de canvi actuals, la companyia espera un impacte per divisa neutral sobre les vendes de l'exercici 2022. La companyia espera un marge brut estable (+/-50 punts bàsics) per a l'exercici 2022.

Zara, entre les marques que més han venut aquest 2022

Paral·lelament, Zara i Primark han estat les marques que més han venut i les preferides pels consumidors espanyols en els últims dos anys, mentre que Shein (exclusivament per internet) s'ha situat en el número tres d'aquest rànquing en poc més de dos anys, segons un estudi de l'IESE. Per nombre de transaccions, la llista elaborada per l'IESE partint de 5,76 milions de transaccions, està encapçalada també per Zara, seguida per Primark i H&M; mentre que per nombre de clients el podi és el mateix, tret de la tercera posició, que l'ocupa Pull&Bear.