Zara comença a cobrar per les devolucions online. La marca insígnia del grup Inditex abonarà 1,95 euros per cada devolució que se sol·liciti a través d'internet i que demani la recollida al domicili. A través de la seva pàgina web, la marca espanyola ha informat els clients que poden canviar o tornar les peces de forma gratuïta a qualsevol de les botigues del país on es van fer les compres, però avisa que els canvis i devolucions en domicili tindran un cost aproximat de dos euros.

"Les devolucions de comandes fetes a partir de l'1 de febrer de 2023 tindran un preu d'1,95 euros que es descomptaran de l'import reemborsat", ha comunicat la firma. Així mateix, des d'Inditex han apuntat que es podran tornar les comandes de forma gratuïta a través d'un punt de lliurament al mateix país on es va fer la compra.

Devolucions amb suplement

Tanmateix, des de la companyia han assenyalat a Europa Press que les devolucions en línia de la resta de marques del grup com Pull&Bear o Stradivarius continuaran sent gratuïtes, si bé han recordat que altres països ja han iniciat també el cobrament. De fet, la mesura presa per Zara a Espanya ja s'aplica en altres països, entre ells tots els mercats europeus on la multinacional gallega és present. "Als països en els quals va començar no hem tingut impacte en absolut en les vendes i ha estat una mesura extremadament ben acceptada", han indicat des de l'empresa.

Segons el conseller delegat d'Inditex, Óscar García Maceiras, "s'han apreciat dos bons efectes" amb aquesta mesura: l'augment de les devolucions en botiga i la reducció del període per a la devolució per part dels clients. "Fins i tot, des de la perspectiva de la sostenibilitat, els consumidors entenen que és una tendència que s'implantarà a tota la indústria en els pròxims anys", han argumentat des de la firma.

3.095 milions de benefici

Inditex va obtenir un benefici net en els nou primers mesos del seu any fiscal (1 de febrer a 31 d'octubre) de 3.095 milions d'euros, una xifra que suposa incrementar els seus guanys en un 24% respecte al mateix període de 2021. La multinacional tèxtil va assolir unes vendes de 23.055 milions, un 19% més, mentre que el seu resultat brut d'explotació (Ebitda) es va incrementar un 20% en la taxa interanual fins a assolir els 6.520 milions d'euros i el resultat net d'explotació (Ebit) un 27% fins als 4.177 milions d'euros, tal com va informar la companyia.

L'empresa que presideix Marta Ortega va destacar després de la presentació dels resultats que, des de l'1 de novembre fins al 8 de desembre, les vendes en botiga i les vendes online es van incrementar un 12% a tipus constant en comparació amb el mateix període de l'any passat. De la mateixa manera, l'empresa va assenyalar que la venda online se situa per sobre del rècord assolit durant els nou primers mesos de 2021.

El conseller delegat d'Inditex, Óscar García Maceiras, va afirmar que "en un entorn molt exigent, aquests resultats mostren clarament la fortalesa del nostre model únic: col·leccions amb un alt component de moda, una experiència de compra atraient i un equip humà molt compromès per aconseguir un creixement rendible i més sostenible".

Inditex espera que les vendes online superin el 30% el 2024

Així mateix, Inditex va apuntar que continua veient "fortes" oportunitats de creixement. Les línies d'actuació prioritàries que va destacar van ser: continuar millorant la proposta de moda, optimitzar constantment l'experiència del client, mantenir l'enfocament en sostenibilitat i preservar el talent i compromís de les persones. "La flexibilitat i capacitat de resposta del negoci, unida al subministrament en proximitat en temporada, permet una reacció ràpida a les tendències de la moda i afavoreix una posició única al mercat. El nostre model de negoci plenament integrat té un gran potencial de creixement", van afegir des de la companyia de moda.

En aquest sentit, des de la firma van assegurar que el creixement del grup se sustenta en la inversió en les botigues, en els desenvolupaments realitzats al canal de venda online i en les millores a les plataformes logístiques, amb una clara aposta per la innovació, la tecnologia i la sostenibilitat.

Respecte al canvi de tendència del model físic a l'online que ve registrant el sector en els últims anys, les dades d'Inditex van reflectir bé l'avenç del segon segment de mercat. És per això que l'empresa de la família Ortega espera que la venda en línia superi el 30% de la venda total del grup el 2024. En aquest sentit, Inditex estima que la inversió ordinària en 2022 serà d'aproximadament 1.100 milions d'euros. Als tipus de canvi actuals, la companyia espera un impacte per divisa neutral sobre les vendes de l'exercici 2022. La companyia espera un marge brut estable (+/-50 punts bàsics) per a l'exercici 2022.