Imagin vol consolidar-se com el banc digital amb més clients del país i es proposa de tancar l'any amb 3,5 milions de clients únics, és a dir, que no tinguin també compta en CaixaBank. Per assolir aquesta xifra, l'entitat espera sumar 200.000 nous usuaris aquest exercici. Des que la seva matriu va donar un impuls al banc i va rellançar la marca el juny de 2020, Imagin ha disparat la captació un 70% i actualment ja té més clients que els seus dos principals competidors junts, Revolut i N26.

El banc digital de CaixaBank va ampliar la seva oferta de productes financers durant 2023 amb l'objectiu d'incrementar la vinculació dels seus clients. Així, el llançament de nòmines, noves hipoteques o el servei de broker el va ajudar a captar 300.000 nous usuaris l'any passat. D'aquesta manera, Imagin va tancar l'any amb 3,3 milions de clients, davant els 3 milions de 2022, els 2,7 milions de 2021 o els 2,6 milions de 2020.

En usuaris totals (aquells que també tenen un compte obert en CaixaBank) Imagin ha assolit ja els 4,4 milions i esperen arribar aquest any als 4,8 milions. La nova estratègia posada en marxa pel banc fa gairebé quatre anys li està funcionant. Imagin no només va canviar el seu nom (abans era imaginBank) sinó que es va convertir en una plataforma de serveis bancaris i no bancaris centrada també en nens i adolescents, a més de joves.

Encara que els joves són precisament el seu nínxol de mercat i CaixaBank, la seva matriu, ha dirigit cap al banc digital a aquest segment de clients. De fet, l'entitat catalana destaca al seu informe anual de 2023 que Imagin té una penetració de mercat del 58% entre els joves de 18 a 34 anys. Segons dades de Smartme Analytics, la quota de mercat del seu següent competidor (Revolut) en aquesta mateixa franja d'edat és del 22%. I la dels dos següents (Rebellion Pay i Openbank) és d'entorn del 9%.

La captació d'uns altres 300.000 nous clients l'últim any ha portat a Imagin a superar els 3,3 milions i treure avantatge als seus principals competidors, com Revolut, que ha superat recentment els 2 milions de comptes al nostre país, o N26, que té alguna cosa més d'un milió.

Cal recordar que Imagin només opera a Espanya, així que les seves dades de clients no es poden comparar amb els de Revolut o N26 a nivell grup, ni amb els d'Openbank, perquè el banc digital de Santander només aporta dades consolidades i opera a cinc països.

Imagin reforça la seva oferta de productes

CaixaBank explica en els seus comptes que a més de créixer en nous usuaris, Imagin ha aconseguit augmentar la fidelització dels qui ja ho eren després d'ampliar la gamma de productes financers que ofereix. La plataforma ja no ven només targetes i comptes sense comissions, també productes de finançament o d'inversió.

Per accelerar la captació de nòmines, de fet, ha estat regalant televisors i diners en efectiu, una política comercial similar a la d'altres competidors a Espanya. D'aquesta manera, a tancament de 2023 al voltant d'un 51% del total dels clients adults d'Imagin tenien la seva nòmina o prestació d'atur domiciliada al banc davant el 46,7% d'un any enrere.

Una altra de les seves estratègies ha estat impulsar la contractació d'hipoteques, que ja havia posat al seu aparador per primera vegada a finals de 2022. Imagin va tenir durant 2023 preus molt competitius i fins i tot va llançar la hipoteca mixta, el préstec hipotecari que més va créixer l'any passat atès el context d'elevats tipus d'interès.

Així mateix, va integrar a la seva app una selecció de fons d'inversió del catàleg Ocean, que inclou més de 1.000 fons i 140 gestores de tot el món. I un servei de broker que permet la compravenda d'accions de companyies americanes i europees.

CaixaBank descarta exportar el model d'Imagin per Europa

En la presentació de resultats de CaixaBank, el president del grup, José Ignacio Goirigolzarri, va descartar que estiguessin estudiant o s'haguessin plantejat exportar el model de negoci d'Imagin a altres països.

BBVA ho ha fet a Itàlia, on va aterrar fa dos anys amb un model 100% online i sense oficina. Sabadell ha revelat que ho farà aquest 2024 a Mèxic, on ja ofereix serveis a empreses, però ara se centrarà en banca de particulars amb un model exclusivament digital.

I fa anys que Santander ho fa a través del seu banc online, Openbank, que ja és present a Portugal, Holanda, Alemanya i l'Argentina (a més d'Espanya) i també desembarcarà a Mèxic aquest exercici.

Però CaixaBank, que treballa a Espanya i Portugal, descarta oferir Imagin fins i tot al país veí. "No tenim contemplats creixements fora dels nostres negocis core", concloïa el president.