Ikea ha elevat un 2,8% les seves vendes a Espanya, fins a assolir els 1.986 milions d'euros en el seu exercici fiscal, comprès entre l'1 de setembre de 2024 fins al 31 d'agost de 2025, segons informa la multinacional sueca en un comunicat. Aquest increment de la xifra de negoci es reflecteix també en el volum d'assortiment venut, 164,3 milions de productes, un 2,8% més, mentre que tots els seus mercats a la Península mostren creixements.

A més, l'alça de la multinacional sueca al mercat espanyol ha permès la creació de 130 nous llocs de treball directes durant l'exercici per comptar amb una plantilla de 9.736 persones. Pel que fa a les visites, es mantenen estables, amb al voltant de 50 milions de visitants a l'any als seus punts de contacte físics, i 228,3 milions als seus canals 'online'. D'altra banda, la compra 'online' continua consolidant-se i ja suposa el 27% de les vendes a Espanya, facturant 536,9 milions d'euros en aquest canal l'any passat, amb un creixement de l'11% respecte a l'any anterior.

El conseller delegat i CSO d'Ikea a Espanya, Carl Aaby, ha qualificat l'exercici de “bon any”, on han evolucionat de “manera positiva”. “Però més enllà dels números, estem orgullosos perquè, malgrat ser un any de reptes en el context econòmic i de consum, hem estat capaços de mantenir-nos al costat de les necessitats de les llars espanyoles, impulsar projectes innovadors i crear ocupació de qualitat, el 91% dels nostres col·laboradors tenen contracte indefinit”, ha assenyalat.

“A més, no només hem continuat abaixant els nostres preus o obrint i millorant punts de contacte i l'experiència de client, sinó que ens hem posicionat com a referents al món dins d'Ikea amb projectes pioners que obren noves possibilitats per al consumidor i per a la nostra activitat”, ha destacat. D'aquesta manera, la multinacional sueca ha continuat mantenint el seu compromís d'abaixar preus a Espanya després de destinar 14 milions d'euros a la baixada de preu de més de 2.000 productes.

D'altra banda, també ha guanyat en accessibilitat física, amb nous punts de contacte a Granollers, on va obrir un centre de planificació de comandes, i Santander, reorganitzant i ampliant la seva botiga a El Alisal. A més, ha millorat l'experiència de compra a Badalona, Sevilla i San Sebastián de los Reyes, on ha remodelat les seves àrees d'exposició.

Pla d'expansió

Així, en l'any fiscal de l'exercici, la inversió del pla d'expansió i creixement de la multinacional va assolir els 90 milions d'euros, amb una ferma aposta per l'omnicanalitat.

Aaby ha assenyalat que l'exercici ha estat marcat per la innovació i l'obertura de nous horitzons en el negoci. Així, s'han llançat projectes pioners al món dins d'Ikea, com la plataforma per facilitar la compravenda de productes de segona mà entre clients, que ja està disponible a tot el país, i Ikea Home, el marketplace de serveis per a la llar que, després d'una primera incursió a Madrid, ja està disponible també a Barcelona.

Respecte al futur, el conseller delegat a Espanya reconeix que la “distribució i el comerç pateixen una transformació important a causa del canvi en les pautes de consum, l'entorn macroeconòmic i la irrupció de la IA, que ho tornen a qüestionar tot”. “Estem introduint la IA en tots els nostres processos, pas a pas, tant internament com amb resposta a les necessitats dels nostres consumidors. El nostre compromís en aquest sentit és clar, continuarem desenvolupant solucions que ens permetin continuar sent cada vegada més assequibles per a la majoria de les persones i ser claus en la transformació digital del retail”, ha indicat.

Grup Ingka

Per altra banda, el Grup Ingka (propietària de les dues terceres parts de les botigues d'Ikea al món) ha tancat amb una xifra de negoci de 39.000 milions d'euros, cosa que suposa una caiguda de l'1,6% després de prioritzar mantenir els seus preus baixos, mentre que ha registrat l'alça de l'1,6% en les quantitats venudes i de l'1,3% i el 4,6% en el nombre de visites a la botiga i en línia, respectivament. Malgrat la incertesa econòmica i comercial, un cost de vida cada vegada més tensat i la confiança afeblida del consumidor en molts mercats, el Grup Ingka assenyala que ha continuat enfocant-se a ser assequible per a les persones i millorar l'experiència del client tant física com digital.

“L’últim any ens va posar a prova de noves maneres: vam saber afrontar els reptes i vam aprofitar les oportunitats, sempre guiats per la nostra visió de crear un millor dia a dia per a la majoria de les persones”, ha reconegut el conseller delegat del Grup Ingka, Jesper Brodin.