Iberia, juntament amb les seves filials Iberia Express i Air Nostrum, ha culminat la temporada d'estiu, batent els seus propis rècords d'operacions. El grup va confirmar la mobilització de més de 34.000 vols entre finals de juny i agost, consolidant la seva posició com un pilar fonamental per a la connectivitat aèria, tant dins d'Espanya com a escala internacional.
El desglossament d'aquesta intensa activitat revela que es van comercialitzar més de sis milions de places. L'operació s'ha dividit en 4.560 vols de llarg radi i més de 29.500 en rutes de curt i mig abast, tenint l'aeroport de Madrid-Adolfo Suárez com el seu hub principal amb aproximadament 17.191 sortides.
El creixement ha estat particularment significatiu en destinacions transatlàntiques. Els passatgers van mostrar una alta demanda per Amèrica Llatina, on es van oferir 3,2 milions de seients (un 4% més que el període anterior), amb més de 300 freqüències setmanals. La connexió amb els Estats Units també va créixer substancialment, registrant 140 vols setmanals (un 14% més) i 1,1 milions de places.
En l'àmbit europeu, la companyia ha enfortit els seus principals mercats, com França i Itàlia, i ha reactivat les rutes estacionals més populars cap a destinacions les italianes Catània i Palerm, les croates Split i Dubrovnik, les gregues Santorini i Mykonos, i capitals com Ljubljana i Tirana. Per satisfer la màxima demanda, el grup ha complementat la seva programació regular amb més de 160 vols xàrter, molts d'ells dedicats al suport de creuers amb enllaços a ports estratègics de la Mediterrània com Hamburg, Venècia, Atenes o Istanbul.
La preferència dels viatgers s'ha decantat per les clàssiques destinacions de platja nacionals, amb Barcelona, les Illes Canàries i les Balears al capdavant. Al continent europeu, Londres, París i Roma han estat les ciutats més populars, mentre que a Amèrica Llatina han destacat Bogotà i Ciutat de Mèxic. Ramiro Sequeira, director de Producció de Iberia, va atribuir aquest èxit històric al "compromís ferm amb la connectivitat i l'experiència del client, sempre sota els màxims estàndards de seguretat i efectivitat". A més, Sequeira ha volgut reconèixer "l'esforç incansable i la professionalitat de tota la plantilla" com a factor clau per aconseguir aquestes xifres.
Sense deixar l'àmbit aeri, durant l'estiu les mirades també s'han centrat a Air Europa després de la compra del 27% de les accions de la companyia per part de Turkish Airlines. L'operació es materialitzarà en dues fases. Inicialment, Turkish Airlines proporcionarà un préstec de 275 milions d'euros. Aquesta quantitat es convertirà en l'esmentada participació accionarial, una vegada que les autoritats reguladores competents autoritzin l'operació.
De forma paral·lela i immediata, Turkish desemborsarà uns altres 25 milions per adquirir accions directament. Aquest important flux de capital, sumat als fons propis d'Air Europa, permet a l'empresa saldar per complet el préstec de 475 milions d'euros que va rebre de la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI).