Els serveis d'alta velocitat entre Madrid-Atocha i el Corredor Sud es mantenen suspesos des del tràgic accident ferroviari d'Adamuz (Còrdova). La primera data que es calculava per reprendre les operacions era el 2 de febrer, però les aerolínies ja comuniquen avui que continuaran reforçant l'oferta de vols fins al 16, per la qual cosa sembla poc probable que hi hagi AVE abans d'aquell dia en aquest corredor.
Air Europa, en concret, comunica que des del 3 de febrer i fins al dia 16, afegeix a la seva operativa habitual 24 anades i 24 tornades en la ruta Madrid-Màlaga-Madrid, cosa que suposa 8.640 seients extra. L'aerolínia ja havia elevat prèviament la seva oferta, des del dia després de l'accident i fins dilluns 2 de febrer. Però ara comunica més seients en aquesta ruta, durant dues setmanes més.
Iberia, que vola a Màlaga, però també a Sevilla, Granada i Jerez, també ha comunicat en aquests últims dies diverses actualitzacions en la seva oferta de vols. Primer fins al 25 de gener i després fins al 2 de febrer. Però donades les circumstàncies, tornarà a estendre aquesta oferta alguna setmana més. La companyia va agregar un vol addicional a totes aquestes destinacions en una primera fase, però després va sumar un vol addicional diari més a Sevilla, tres setmanals més a Granada i altres tres setmanals a Jerez.
A Sevilla, la companyia aèria d'IAG també va augmentar la capacitat dels avions utilitzant el model A321 en lloc d'un A320. En tots aquests vols, Iberia s'ha compromès a topar els preus en 99 euros per trajecte.
Pel que fa al servei ferroviari, es desconeix fins quan estaran suspesos els AVE a Andalusia. I així ho fan saber les operadores a les seves webs. "A causa de l'accident produït el dia 18 de gener, tots els serveis des de Madrid - Atocha al Corredor Sud s'han cancel·lat, sense previsió de represa", assenyala Iryo.
"A conseqüència de l'accident, la circulació d'Alta Velocitat entre Madrid i Andalusia es troba suspesa fins a nou avís", assenyala Renfe en la seva. "En coordinació amb ADIF i les forces de seguretat, les circulacions al Corredor Sud estan suspeses per causes de força major, fins a nou avís", afegeix Ouigo al seu portal.
