L'empresa de productes vegetals Heura Foods preveu ser rendible en l'últim trimestre de 2025, quan espera aconseguir un benefici brut (ebitda) positiu, després de tancar 2024 amb una facturació de 38 milions d'euros, consolidant el nivell d'ingressos del grup (38,8 milions el 2023).
El conseller delegat i fundador de la companyia, Marc Coloma, ha facilitat les dades aquest dilluns subratllant que la rendibilitat és la prioritat absoluta en aquests moments i ha descartat que hagi d'efectuar operacions financeres per créixer. El grup posa el focus geogràfic al sud d'Europa i la implementació d'un ambiciós pla d'eficiència per contribuir també a assolir la rendibilitat, després de tancar 2023 amb unes pèrdues de 18,5 milions a Espanya.
La rendibilitat del grup, creat el 2017 per Marc Coloma i Bernat Añaños, a Barcelona, vindrà donada en bona part per l'impuls que la companyia podrà donar a la fabricació i distribució dels productes amb el préstec de 20 milions que ha signat amb el Banc Europeu d'Inversions (BEI). En aquest sentit, Marc Coloma, ha concretat que el préstec anirà destinat a recerca i desenvolupament, en els pròxims cinc anys, accelerant el desenvolupament d'una nova generació de productes més enllà de la carn vegetal.
Les dues principals línies de negoci de la companyia, que compta amb uns 60 empleats, són la venda en supermercats, que representa aproximadament el 75% del volum, i els acords amb restaurants, que impliquen el 25% de les vendes.
Al mateix temps, Heura ha deixat de prioritzar créixer en àrees geogràfiques on la presència de la marca està menys consolidada per "assentar la rendibilitat", com és el cas d'Àustria, Suïssa o el Regne Unit. En aquests països, l'estratègia passarà per una presència "testimonial". Les regions on l'empresa vol prosseguir amb la seva implantació són el sud d'Europa, que comprenen Espanya, on ja té una presència important, Portugal, França i Itàlia.
En línia amb aquesta visió, el gener d'aquest any Heura va inaugurar el seu Hub d'Innovació al districte 22@ de Barcelona, un centre tecnològic que ja ha generat tres patents i des d'on la companyia lidera el futur de l'alimentació sostenible. El primer fruit d'aquesta inversió en R+D va ser el llançament de les rodanxes fines estil 'york', el producte de major creixement en la seva categoria al mercat espanyol. A l'octubre, Heura va presentar prototips pioners en diverses de les categories més consumides, posicionant-se com el motor d'innovació al sector.
A més, Coloma s'ha mostrat "obert" a vendre l'ús de la tecnologia que ha desenvolupat a tercers. L'empresa té previst tancar acords empresarials amb models de col·laboració per portar la seva tecnologia a la indústria alimentària.