El grup agroalimentari bonÀrea Corporació ha guanyat 88,8 milions d'euros el 2024, amb un creixement anual del 9,3%, encara que els ingressos globals del grup han descendit a 2.680 milions, amb una caiguda de gairebé l'1,5% sobre els 2.720 milions ingressats el 2023. La companyia atribueix aquests resultats a la millora de la rendibilitat, gràcies a un creixement sòlid de les vendes d'alimentació humana i l'optimització del seu model d'integració vertical únic, sense mitjancers.

La cadena agroalimentària ha funcionat el 2024 amb una xarxa de 597 establiments repartits per Catalunya, Aragó, Castelló, Madrid, Navarra, La Rioja, Guadalajara i Andorra. El 2024, va obrir 36 nous establiments. En l'actualitat, ja posseeix 600 botigues. La plantilla total va ascendir 6.418 treballadors, amb la incorporació de 538 empleats (un increment del 9,1%). A més dels llocs de treball directes, el sistema d'integració propi de bonÀrea es fonamenta en una extensa xarxa de 4.500 grangers i agricultors, que constitueixen la base del seu model productiu.

Les inversions del grup per al creixement el 2024 s'han centrat a la xarxa de tendes i en les capacitats logístiques i productives. Per sobre de les previsions inicials, el grup va destinar 117 milions d'euros, una xifra en línia amb els volums invertits en exercicis anteriors. Part dels recursos s'han destinat a reforçar la capacitat i l'eficiència del centre alimentari 'La Closa' de Guissona, i a avançar en el desenvolupament del complex alimentari de més de 180 hectàrees que bonÀrea està construint a Épila (Aragó).

El conseller delegat del grup, Ramon Alsina, ha apuntat que el 2024, "en bonÀrea hem consolidat amb fermesa el nostre model integrat únic, que ens permet gestionar tot el procés productiu, del camp a la taula, per continuar oferint productes de la màxima qualitat al millor preu. Un model arrelat al món rural i basat en la proximitat".

Per negocis, l'àrea d'alimentació humana de bonÀrea ha experimentat "un creixement sòlid", amb un volum comercialitzat de 469 milions de quilos i unes vendes totals de 1.530 milions d'euros, un 5,74% més que l'any anterior. Aquest negoci s'ha vist empès per l'augment del consum de les llars i una capacitat més important d'estalvi en les economies domèstiques, segons la companyia.

Augment de les vendes a la xarxa de botigues

La xarxa d'establiments bonÀrea han registrat unes vendes de 1.236 milions d'euros, un 4,6% més respecte a l'exercici anterior. El canal Food Service també ha mostrat un destacat comportament, amb un creixement del 20% en valor i del 14,5% en volum, segons les dades facilitades aquest dimarts en un comunicat. Entre les categories amb millor evolució en el volum de vendes anuals destaquen els ous, la carn de bestiar, els productes carnis elaborats, el pa i la pastisseria.

L'àrea d'alimentació animal ha generat una facturació de 468 milions d'euros durant el 2024. El volum de producció ha crescut un 4%, fins a 1,33 milions de tones, impulsat principalment per l'augment de la demanda de pinso per part de clients tercers que no formen part del sistema de producció integrada de la companyia. Alhora, la línia de sanitat animal i serveis agropecuaris ha assolit unes vendes de 22,7 milions d'euros.

Fora del segment agroalimentari, el grup bonÀrea disposa d'una divisió d'enginyeria i energia, que inclou entre altres activitats la xarxa de gasolineres bonÀrea. Aquest negoci ha tancat l'exercici amb una facturació de 637 milions d'euros i un increment de l'1,6% en el volum de litres de combustible venut. En aquest àmbit, la companyia ha finalitzat l'any amb un total de 66 gasolineres operatives, després d'incorporar cinc noves estacions de servei en municipis com Casp (Saragossa) o Castellgalí (Barcelona).