Ametller Origen va assolir una facturació de 453 milions d'euros l'any 2022, un 17% més respecte a l'exercici anterior, per la bona marxa de les vendes de la xarxa de 128 botigues, amb un pes molt important en fruita i verdura. També destaca el comportament positiu dels obradors i els plats cuinats o de la producció agrícola pròpia. Segons ha informat aquest dimarts, la companyia compta amb més d’1 milió de clients i té una quota de mercat del 3,1% a Catalunya, amb un pes molt important en fruita i verdura (arribant al 12%) i dels plats cuinats (amb un 7% de quota de mercat). Ametller Origen, que ha duplicat el nombre de botigues durant l'última dècada, ha tancat l'any passat amb 3.491 treballadors, amb un increment de la plantilla del 4%.

Per aquest any, les previsions estan en funció de consolidar el creixement de dos dígits. Tot i que l'empresa no ha donat detalls dels beneficis, ha assegurat que pràcticament tots els guanys es reinverteixen dins el mateix grup, per fer créixer els tres verticals del negoci: producció agrícola, elaboració i comercialització (botigues). L’empresa té previst iniciar aquest any el projecte de l’Agroparc, amb una inversió global de 180 milions d’euros, en una gran àrea de producció circular de 258 hectàrees que té intenció d'ubicar a Gelida (Alt Penedès). Les previsions del grup són que la primera part de les obres s'acabin el 2026. Amb l’Agroparc -que integra agricultura, indústria i energies renovables-, el grup vol consolidar la producció primària a través de la digitalització, gestionar de manera eficient els recursos i apostar per la formació i transferència tecnològica.

En el darrer any, la companyia ha fet una gran aposta per les Terres de l’Ebre i, a més a més d’obrir la seva primera botiga, concretament a Amposta, té més de 200 hectàrees de camps a la zona on cultiva tota mena de vegetals i fruita (cítrics). Tanmateix, tal com va anunciar fa uns mesos, ha adquirit una nau al polígon industrial de Tortosa de 20.000 m² on, entre altres projectes, vol desplegar aquest any el club de productors de carxofa, per sumar esforços amb altres productors tant pel que fa a la producció com de comercialització d’aquest producte.

Un dels altres projectes agrícoles que està duent a terme, on la innovació és clau, són els camps d’assaig de tomàquets per obtenir productes d’una qualitat genuïna i amb el màxim sabor. Actualment, es proven més de 100 varietats diferents de tomàquets en tres camps d’assaig ubicats en diferents zones de la península Ibèrica (Catalunya i Portugal). El 60% de la producció de tomàquets del grup ja es destina a clients tercers, tant a escala nacional com internacional.