Grifols ha nomenat Tomàs Dagà, conseller de Grifols, com a vicepresident del consell de Grifols Egypt, l'empresa conjunta creada amb el Govern d'Egipte per desplegar el primer sistema complet de producció de plasma a aquest país, Àfrica i Orient Mitjà. El projecte, engegat després d'un acord signat el 2020, compta amb una inversió conjunta propera als 280 milions d'euros i busca assegurar el subministrament nacional de medicaments derivats del plasma. Actualment, Grifols disposa a Egipte de 16 centres de donació i preveu obrir-ne quatre més el 2026, a més d'un laboratori d'anàlisi i un centre logístic de plasma integral.
La companyia ha destacat que el nomenament s'emmarca en el treball de la Comissió d'Estratègia del Consell d'Administració, creada recentment per garantir que el creixement de la companyia estigui alineat amb la visió a molt llarg termini de Grifols i amb un model robust i exigent, segons ha informat aquest dijous en un comunicat.
Amb les noves responsabilitats dins del grup, amb el qual està vinculat des de fa anys, Dagá assumirà la responsabilitat d'impulsar la consolidació industrial i regulatòria del projecte, reforçar la relació institucional amb les autoritats egípcies i accelerar l'entrada en operació plena de tota la cadena de valor.
Segons la companyia, el projecte ja ha generat al voltant de 1.200 llocs de treball directes d'alta qualificació i més de 14.000 llocs de treball indirectes i induïts al país, mentre que els centres de donació han superat els controls de qualitat exigits per les autoritats europees i egípcies. A més, el projecte està generant un nou teixit de proveïdors locals, cosa que genera un efecte multiplicador a l'economia del país.
"Grifols busca convertir el país en una referència mundial i punta de llança de les polítiques d'autosuficiència sanitària, en un model de com un país pot tractar els seus propis pacients i revolucionar la cobertura sanitària, redefinint les capacitats biomèdiques a través de la transferència de coneixement, formació tècnica especialitzada i creació d'ocupació qualificada”, ha manifestat Dagá.
El conseller de Grifols acumula 30 anys d'experiència en el sector, un profund coneixement del negoci i una visió de llarg termini per avançar amb més ambició en un mercat tan estratègic per a la companyia, ha valorat la presidenta de Grifols, Anne-Catherine Berner. També remarquen que Dagá va contribuir a la posada en marxa del projecte de Grifols a Egipte, el 2020.
Ara per ara, Grifols està finalitzant la construcció d'una planta de processament de plasma a Egipte. La primera fase estarà operativa el 2026. Els centres de donació han superat els controls de la PPTA i les autoritats europees per assegurar el compliment dels estàndards més elevats de seguretat i qualitat dels processos.
