Glovo preveu utilitzar robots en les entregues de comandes en un termini de entre cinc i deu anys, segons ha anunciat aquest dimarts el seu CEO, Óscar Pierre. Aquests robots podrien ser “terrestres o aeris”.
No obstant això, Glovo aposta en l’actualitat per electrificar la seva “flota” de repartiment, fet que els ha portat a concentrar-se en les bicicletes elèctriques. Pierre ha indicat que són els vehicle “més eficient” per efectuar les entregues.
En la seva intervenció en el fòrum World in Progress, organitzat per Prisa, Pierre ha afegit que, en els propers anys, creixeran amb nous verticals perquè, en l’actualitat, el 80% de les comandes que serveixen són de menjar.
També ha indicat que introduiran la intel·ligència artificial (IA) per automatitzar tasques manuals com ara la gestió d'incidències o els canvis de preus. Ha subratllat que la IA permetrà oferir "un servei més eficient".
Pierre ha reconegut que han perdut la “gana pel risc” amb el pas dels anys, un fet que considera "natural" ja que, en els inicis de l'empresa, no hi tenien res a perdre, segons recull Europa Press. "Amb el temps s'ha convertit en un negoci amb inversors i clients, i la gana pel risc comença a baixar", ha justificat.
Ha recordat que l'empresa es va expandir molt ràpidament, cosa que va provocar alguns fracassos, com el pas pel mercat francès o brasiler, i que això ha portat al "gran principi de l'empresa": continuar innovant, però tancant ràpid el que no funciona.
Recentment, Glovo s’ha dotat d’un consell assessor format per José Manuel García-Margallo, exministre d'Afers Exteriors amb el PP; Raül Blanco, expresident de Renfe i antic secretari d'Indústria del PSOE; Natàlia Mas, exconsellera d'Economia de la Generalitat, Marta Pascal, exdirigent del PDeCAT; Anna Miralles, directiva tecnològica; i Manel Arroyo, exdirectiu del FC Barcelona i de Dorna. D’altra banda, Diego Nouet s'ha convertit en el nou vicepresident de negoci de Glovo. Forma part de la companyia des de 2019.