Virgin Media O2, la filial britànica constituïda al 50% entre Telefónica i Liberty Global, té la intenció d'acomiadar fins i tot 2.000 treballadors abans que finalitzi l'any. La retallada de plantilla que suposa al voltant del 10% de la seva força laboral i té per objectiu simplificar el model operatiu i reduir costos en la companyia de telecomunicacions.
L'ajustament proposat, el primer des de la creació de l'empresa el 2021, inclou al voltant d'uns 800 llocs de treball afectats pels canvis a nivell organització que l'operadora havia anunciat anteriorment internament. D'aquesta manera, Virgin Media O2 es summa a l'ona de retallades d'ocupació anunciades al maig per les grans operadores britàniques, després que BT comuniqués els seus plans per escometre un ajustament d'entre 40.000 i 55.000 llocs en set anys i Vodafone anunciés que eliminarà 11.000 llocs de treball a Europa al llarg de tres anys.
"A mesura que continuem integrant-nos i transformant-nos com a empresa, actualment estem consultant proposades per simplificar el nostre model operatiu per brindar una millor atenció als clients, que veurà una reducció en alguns rols aquest any," va indicar un portaveu de Virgin Media O2.
"Si bé sabem que qualsevol període de canvi pot ser difícil, estem compromesos a donar suport a tota la nostra gent i estem treballant en estreta col·laboració amb CWU i Prospect, juntament amb els nostres representants interns dels empleats, ja que tenim converses obertes i honestes sobre la direcció futura del nostre negoci", va afegir.
Caiguda del benefici
D'altra banda, l'operadora ha informat aquest dimarts que en el primer semestre de 2023 va obtenir un benefici net de 18,1 milions de lliures (21 milions d'euros), per sota del resultat net de 170 milions de lliures (197 milions d'euros) de la primera meitat de l'any passat.
Els ingressos ajustats de Virgin Media O2 en el semestre van sumar 5.318,9 milions de lliures (6.156 milions d'euros), un 5,1% més, incloent un avenç del 4,1% dels ingressos mòbils, fins a 2.923 milions de lliures (3.383 milions d'euros), mentre que els ingressos per fix van caure un 4,6%, fins a 2.012,7 milions de lliures (2.329 milions d'euros).
En el segon trimestre, el benefici net de l'operadora va augmentar a 307,6 milions de lliures (356 milions d'euros) des dels 78,1 milions de lliures (90 milions d'euros) del mateix període de 2022. La facturació ajustada de la companyia va augmentar un 6,2%, fins a 2.713 milions de lliures (3.140 milions d'euros), incloent un increment del 4,7% del negoci mòbil, fins a 1.493,8 milions de lliures (1.729 milions d'euros), però una baixada del 4,3% dels ingressos del negoci fix, fins a 962,2 milions de lliures (1.113 milions d'euros).
"Al mig de costos més alts, ús creixent i inversió contínua, executem els augments de preus necessaris en línia amb les nostres expectatives i l'impacte va començar a fluir a través dels nostres ingressos del segon trimestre i el creixement d'Ebitda", va destacar Lutz Schüler, conseller delegat de Virgin Media O2. "Durant la resta de l'any, ens centrarem a generar un impuls comercial, realitzar les sinergies de l'aliança d'empreses i preparar les nostres xarxes per al futur", va afegir.