Les figures de Lamine Yamal i Kylian Mbappé, al capdavant de l'equip Banbotoys
La companyia assolirà 800.000 unitats venudes i es prepara per satisfer els seguidors del Mundial el 2026
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Divendres, 5 de desembre de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

Banbotoys estrenarà el 2026 amb un nou objectiu: fer les delícies dels seguidors del Mundial de Futbol que se celebrarà l'any vinent. Les figures de les estrelles del futbol, com Lamine Yamal, Kylian Mbappé, Messi, Cristiano Ronaldo, Mbappé, Haaland, Pedri i Vini Jr, llicenciades dels principals equips i seleccions de futbol mundial, se sumaran a altres més que la marca preveu fabricar i comercialitzar. L'empresa negocia tancar una desena més de llicències per consolidar el seu lideratge amb vista al Mundial que se celebrarà als Estats Units, Mèxic i Canadà.
Per ara, l'exercici present ha estat exitós. Compta la companyia que tancaran amb unes vendes de 800.000 unitats, per sobre de les 540.000 unitats venudes el 2024. La facturació prevista és de 3,5 milions d'euros, que espera elevar fins a cinc milions el 2026.
També ha iniciat la producció d'una línia femenina amb jugadores de primer nivell i preveu incorporar equips de la NWSL, Lliga F i seleccions com els Estats Units o Espanya; a més d'altres esports. “L'esport femení és una prioritat. Té una base de fans increïble i volem que les nenes també puguin tenir els seus referents en forma de figura”, destaca Miquel Barti, cofundador i conseller delegat de la companyia.
Entre els seus productes estrella hi ha els Sockers, figures articulades de 20 cm amb un alt nivell de detall, i els Minix, versions més compactes de 12 cm, pensades tant per jugar com per col·leccionar, gràcies a un minuciós procés de fabricació que cuida al detall tots els aspectes del jugador i de l'equipació. El disseny i desenvolupament es fa a Barcelona, encara que la producció es concentra a la Xina. Les llicències actuals estan garantides fins al 2027-28.
“Vivim un moment molt especial per a la marca”, afirma Miquel Barti, que afegeix que “el nostre creixement és el resultat d'anys de passió pel futbol i per la joguina ben feta". "No només venem figures, venem emoció. Cada producte representa la connexió entre el fan i el seu ídol i, per això, cuidem cada detall des del disseny fins al punt de venda”, assegura.
Bartí es va llançar al projecte empresarial amb el seu cunyat, Òscar Bosch. Van començar el negoci el 2013, com un hobby, distribuint productes de tercers. Però el 2021 l'empresa va tancar una ronda d'inversió de 400.000 euros i van entrar nous inversors. Així, amb nous objectius, el 2024 van llançar el seu propi producte, "molt més realista, articulat i amb jugabilitat". Ara la seva clientela es reparteix entre els nens i joves i els amants del col·leccionisme.
Banbotoys és present en més de 500 punts de venda físics a Espanya, incloent-hi cadenes com El Corte Inglés, Alcampo o Juguettos, i compta amb distribuïdors a Europa, Amèrica, Àfrica i Àsia, que li permeten comercialitzar els seus productes a 32 països.
A més, Banbotoys ha obert el 2025 la seva primera botiga-showroom a Barcelona, que planeja franquiciar i replicar a Madrid. Situada al carrer Laforja 77, l'espai ofereix una experiència immersiva que permet veure, tocar i entendre el procés darrere de cada figura.