Ferrovial ha debutat aquest dilluns a l'índex Nasdaq 100, que reuneix les cent companyies de més capitalització que cotitzen en l'esmentat indicador tecnològic, entre les quals es troben gegants com Apple o Nvidia.

El 12 de desembre passat, els responsables del Nasdaq 100 van anunciar la renovació d'aquest selectiu: van treure sis companyies i en van posar sis més al seu lloc. Entre aquestes hi ha Ferrovial, que cotitza al Nasdaq des de fa un any i mig. Precisament, des de principi d'any s'ha revalorat un 58% a Wall Street, fins als 47.380 milions de dòlars, si bé aquest dilluns la seva cotització ha arrencat amb una lleu caiguda.

Segons informa Efe, Bank of America va distingir aquest desembre Ferrovial com la "millor opció" per al 2026, i va elevar el seu preu objectiu des de 59 dòlars a 69. El banc va fer referència a l'"important poder de fixació de preus de les autopistes de peatge dels Estats Units i Canadà, amb un ebitda que s'espera que gairebé es dupliqui" entre el 2025 i el 2029. Segons Bank of America, l'empresa espanyola atraurà uns 1.100 milions de dòlars de fons passius.

Per la seva banda, Citigroup va mantenir la setmana passada la qualificació de "compra" per a les accions de Ferrovial i va augmentar el seu preu objectiu a 75,30 dòlars.

Ferrovial va ingressar 6.911 milions d'euros (uns 8.054 milions de dòlars) en els nou primers mesos de l'any, un 6,2% més que en el mateix període de 2024, impulsada per un increment substancial de la facturació en totes les seves àrees de negoci.

Respecte a la seva evolució en el Nasdaq, que en un any i mig l'ha portat a entrar dins del selectiu de les 100 companyies de més cotització, els bons resultats suposen un impuls per al seu negoci internacional. Aquesta evolució consolida l'estratègia del grup, especialitzat en grans obres públiques, consistent a enfocar-se als EUA i el Canadà sense deixar d'analitzar oportunitats en altres països.

Fa tres anys, Ferrovial es va situar al centre de la polèmica quan va anunciar el trasllat de la seva seu social als Països Baixos per cotitzar-hi, com a pas previ a la seva estrena a Wall Street. Segons van indicar aleshores, la seva intenció era accedir a una base de capital més àmplia per continuar creixent, encara que va haver d'afrontar la ferma oposició del govern espanyol, que va intentar que el grup desistís dels seus plans, als quals no veia justificació econòmica, i optés per sortir a la Borsa de Nova York sense necessitat de moure la seva seu social.

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va arribar a acusar el president de Ferrovial, Rafael del Pino, de no ser un empresari compromès amb el seu país i de buscar amb el trasllat "beneficis fiscals".

Ferrovial opera als EUA des de fa més de 20 anys i té actius als estats de Texas, Virgínia i Carolina del Nord, a més de desenvolupar la nova terminal 1 de l'aeroport JFK de Nova York. Cotitza a les Borses d'Espanya, Amsterdam (Països Baixos) i als Estats Units, on és present al Dow Jones i al tecnològic Nasdaq.