Les famílies Tous i Cadarso es van repartir l’any passat un dividend de 6 milions d’euros de l’empresa Tous Watches, una joint venture participada a parts iguals a través de la qual produeixen i distribueixen rellotges amb la coneguda marca de l’osset.
Els Cadarso, més discrets que els Tous, són els propietaris de General de Relojería (Geresa), la principal distribuïdora espanyola de rellotges. També són els amos dels hotels barcelonins España, Comtes de Barcelona i Monument. Aquests dos últims, situats en el xamfrà del carrer Mallorca amb el passeig de Gràcia, acullen restaurants de l’estrellat xef basc Martín Berasategui.
Segons els comptes de 2024 que ha depositat en el Registre Mercantil, Tous Watches va facturar l’any passat 13,57 milions d’euros, un 8,2% més que en l’exercici anterior, però encara lluny dels 16 milions del 2019, abans de la pandèmia. Els beneficis van ser de 3,48 milions, un 3% més. Però va repartir un dividend amb càrrec a reserves voluntàries de 6 milions d’euros. Des de 2020, ha aportat 12,25 milions d’euros en dividends als seus socis, que són les famílies Tous i Cadarso: 6 milions el 2024, 2,5 milions el 2023, 1,75 milions el 2021 i 2 milions el 2020. En l’exercici de 2022 no se’n van repartir.
Les famílies Tous i Cadarso van crear aquesta joint venture el 2008 per proveir-se de rellotges que es comercialitzen amb la marca Tous. Cada grup familiar en controla el 50%. Tot i que el seu acord caduca el 31 de desembre vinent, en la memòria que acompanya els comptes exposen la intenció de tornar-lo a prorrogar, com han fet en els últims anys.
Les dues famílies s’alternen en la presidència i en la posició de conseller delegat de Tous Watches. En l’actualitat, la presidenta és Alba Tous Oriol (a la imatge superior), mentre que el conseller delegat és Francesc Moreu, directiu del grup Cadarso. Els comptes de 2024 encara porten la signatura de Carlos Soler-Duffo, conseller delegat del grup Tous fins al setembre passat.
Situació del sector
En l’informe de gestió s’inclou un detallat anàlisi de les empreses del sector de la joieria i la rellotgeria a l’Estat segons el qual, l’any passat, van facturar en conjunt 2.100 milions d’euros, un 10,5% més que el 2023. Indiquen que les cadenes especialitzades i el canal online ha estat “clau” en aquest creixement.
A escala mundial, indiquen que s’expandeix el mercat dels rellotges intel·ligents i es reajusta el dels rellotges de luxe. Així, apunten que es preveu que la venda d’aparells intel·ligents creixi prop d’un 28% fins al 2029, fet que suposa 584 milions d’unitats fins a aquell any. Les principals companyies d’aquest segment són Apple, Samsung, Garmin, Fitbit i Fossil.
Pel que fa al segment del luxe, han detectat una desacceleració en la demanda de la Xina i Hong Kong, si bé ha augmentat la de l’índia i Llatinoamèrica. També està creixent el mercat del luxe de segona mà, impulsat pels criteris de sostenibilitat i per les generacions més joves.