Agrolimen, el hòlding empresarial de la família Carulla, va ingressar l’any passat prop de 2.400 milions d’euros –exactament, 2.393 milions, que són 2 més que en l’exercici anterior– però va reduir el benefici a 170 milions, un 4% menys. En resum, va facturar gairebé el mateix, però va rebaixar els guanys. La dada més negativa és que el deute a curt termini gairebé es va doblar, en passar de 336 milions a 600.
El hòlding Agrolimen, amb més d’un centenar d’empreses, té dues grans potes: el negoci d’alimentació humana (GBfoods) amb marques com Gallina Blanca, Avecrem, Yatekomo, Gacía Millán o El Pavo; i el negoci d’alimentació animal, amb les companyies Affinity, Natures Menu i Nature’s Variety. Mantenen la seu mundial a l'Hospitalet de Llobregat.
En l’últim informe de gestió d’Agrolimen, corresponent al 2024, indiquen que tenen “l’objectiu de racionalitzar” tant la cartera de productes com els mercats en els quals estan presents per centrar-se en “productes de valor afegit i diferenciats” que potenciïn les seves marques. Aquest informe està signat pel president, Artur Carulla Mas, i pel seu pare i vicepresident, Artur Carulla Font, així com per un representant de les diverses branques familiars.
Segons els comptes consolidats d’Agrolimen del 2024, les vendes van créixer lleugerament, fins als 2.385,5 milions, cinc milions més que un any abans; però van reduir el capítol de proveïments fins als 1.112 milions, 132 milions menys; i van augmentar les despeses de personal fins als 396,5 milions, 50 milions més. El resultat d’explotació va superar els 247 milions, però el resultat atribuït a la societat dominant es va quedar en prop de 170 milions (166,93 milions) que són sis menys que en l’exercici anterior.
Al mercat espanyol, van guanyar 68,17 milions, gairebé cinc milions més; però van retrocedir en el seu segon mercat, Bèlgica, on van guanyar 28,5 milions, gairebé vuit milions menys; així com a França, amb 11,14 milions, cinc milions menys.
El grup empresarial de la família Carulla té 80 anys d’història i presència en més d’un centenar de països. Compta amb fàbriques de producció a 11 països d’Europa i Àfrica i una plantilla global de 5.579 empleats.
La divisió d’alimentació humana (GBfoods) s’ha especialitzat en la producció i comercialització de saboritzants, ajudes culinàries (salses, maioneses i caldos), plats preparats (gaspatxos, sopes, cremes, noodles i arrossos), així com tes i infusions. En l’exercici de 2024, GBfoods va facturar 1.416 milions d’euros. El 71% de les vendes es van fer a Europa (un punt percentual més que un any abans) i el 29% a l’Àfrica (un punt menys). La plantilla d’aquesta divisió és de 3.472 empleats.
Pel que fa a l’alimentació animal (Affinity, Natures Menu i Nature’s Variety), són líders en menjar per a gossos i gats a Espanya, quarts a Europa i setès al món. Disposen de centres de producció a Espanya, França, Regne Unit i als Estats Units, i una plantilla de 2.064 persones.