EV Motors, la companyia matriu de la marca Ebro, ha obtingut 20 milions d'euros per finançar la fabricació dels vehicles elèctrics que la firma automobilística vol produir dins del projecte del D-Hub Nissan, a Zona Franca. Aquesta operació, la col·locació de la qual ha liderat Andbank España, ha permès l'entrada en el capital d'EV Motors de més de 70 inversors entre institucionals, qualificats i family offices, segons ha informat la companyia en un comunicat. Amb aquests recursos, la companyia que dirigeix Pedro Calef iniciarà els treballs d'enginyeria dels nous models elèctrics que recuperaran la històrica marca Ebro: un Pick-up i una Minivan, ambdós 100% elèctriques. El capital aixecat s'estructura en dos trams; un d'inicial de 16 milions d'euros, que es completarà amb uns altres quatre milions abans de finalitzar el 2023. Els fons aixecats gràcies a aquest finançament contribuiran a "la progressiva consolidació del projecte" i també a "continuar utilitzant els ajuts públics vinculats al PERTE VEC per al desenvolupament del vehicle elèctric i connectat", asseguren els impulsors del projecte industrial.

La companyia ha especificat que aquesta ronda s'emmarca en una estratègia de finançament via capital de l'automobilística, i es completarà amb altres processos en el transcurs del 2024, per obtenir més recursos per al projecte, que s'engloba dins del procés de reindustrialització de l'antiga Nissan. Per a això, EV Motors compta amb un dels seus fundadors, l'enginyeria Btech que compta amb un equip d'aproximat de 400 professionals, la majoria dels quals són enginyers especialitzats al sector de l'automoció.

EV Motors ha informat també aquest dimecres sobre les negociacions que manté D-Hub per acoblar models de la marca xinesa Chery. "Una vegada completada aquesta primera fase de finançament, la companyia està centrada en el tancament dels acords amb la companyia d'automòbils Chery amb qui manté negociacions molt avançades per a la producció de vehicles en la planta de Zona Franca", ha especificat. "El tancament d'aquesta ronda de finançament és una mostra més de l'atracció que suposa aquest projecte per als inversors, però també per a les institucions que creuen en la reindustrialització d'Espanya en general, i concretament en la reactivació de l'activitat en l'antiga planta de Nissan a la Zona Franca", ha destacat Pedro Calef, conseller delegat d'Ebro.

Així mateix, disposar d'aquest finançament implica un pas més al camí cap a la sortida al mercat de capitals que, des d'un inici, ha tingut al cap EV Motors. La ronda permetrà "iniciar els processos per a una sortida a BME Growth a curt/mitjà termini per continuar captant fons per al desenvolupament del pla de negoci d'Ebro, atès l'interès que ha despertat el projecte industrial de l'empresa al mercat", esmenta la nota.

Operació prèvia al seguiment del projecte

La notícia sobre el tancament de l'operació per a EV Motors arriba un dia abans que es reuneixi la taula de seguiment de la reindustrialització de Nissan aquest dijous 19 d'octubre a petició dels sindicats, davant de la lentitud que està adquirint el procés per recuperar l'activitat industrial als antics terrenys que la marca japonesa va deixar lliures el desembre de 2021. Està previst que assisteixin a la reunió totes les empreses que formen part del projecte -Goodman, QEV, Btech i Silence- perquè expliquin el punt en què es troben les diferents iniciatives.

De les diverses iniciatives empresarials que haurien de reflotar l'activitat i donar feina a uns 1.200 extreballadors de la multinacional japonesa, únicament Silence, el fabricant de motos elèctriques, té avançat el procés per a la fabricació d'un minicotxe elèctric a les instal·lacions de la Zona Franca. Mentre que, la companyia QEV que vol fabricar furgonetes elèctriques amb la marca Zeroid, i EV Motors que vol recuperar la marca Ebro, han tingut problemes fins ara per trobar el finançament necessari. Tot i això, QEV acaba de sortir a borsa i EV Motors ha obtingut 20 milions del total de 60 milions en què va quantificar la inversió prevista.