La multinacional Eurofragance ha inaugurat el seu primer centre creatiu a Indonèsia, una instal·lació a Arkadia Green Park, al sud de Jakarta. La posada en marxa de l'espai ha suposat una inversió d'un milió d'euros i estarà obert a la cooperació amb els fabricants asiàtics per donar resposta a la creixent demanda de perfums d'inspiració local. La companyia preveu que el mercat al sud-est asiàtic creixi a una taxa composta anual superior al 3% fins al 2030, situant Indonèsia com "un dels mercats més dinàmics de la regió".

“Jakarta és una elecció òbvia per a la nostra expansió. És on les tendències neixen i evolucionen. Comptar amb un Centre Creatiu aquí ens permet submergir-nos en la cultura indonèsia i crear fragàncies que no només són d'alta qualitat, sinó també veritablement significatives per als consumidors locals”, ha comentat Edy Chandra, directora d'Eurofragance Indonèsia, la filial del grup creada el 2023 per consolidar i reforçar l'expansió de l'empresa a Àsia. Per a aquesta expansió, a finals del 2022, la companyia catalana de perfumeria i cosmètica va comprar les accions del seu soci estratègic a Indonèsia, el grup PT Euronindo Fragance.

L'oficina funcionarà com a hub regional de "cocreació, formulació i col·laboració amb clients en perfumeria fina, llar i cura personal", va detallar la firma en un comunicat. La instal·lació se suma a la xarxa global de centres creatius que Eurofragance manté a Barcelona, ​​Dubai, Mèxic, l'Índia i Singapur.

L'obertura es produeix en un moment de "ràpid creixement del mercat de fragàncies a Indonèsia", impulsat per una "major sofisticació del consumidor i la demanda de perfums d'inspiració local", sosté Eurofragance.

Eurofragance ha obert un espai creatiu a Jakarta (Indonèsia)

El centre, amb més de 770 metres quadrats de superfície, compta amb equips d'última generació per a perfumeria, avaluació i aplicacions, acostant l'experiència creativa i tècnica de la companyia als clients d'Indonèsia i de la resta d'Àsia-Pacífic. “Indonèsia es troba al cor del panorama de fragàncies del Sud-est asiàtic, un mercat ple de creativitat, diversitat cultural i una creixent sofisticació del consumidor”, assenyala Balwinder Rolley, directora general d'APAC a Eurofragance. “Establir aquí un hub creatiu i tècnic ens permet col·laborar més estretament amb els nostres socis, portar els conceptes del concepte al punt de venda amb més rapidesa i dissenyar perfums que reflecteixin els gustos i preferències locals”, afegeix en un comunicat.

Així mateix, més enllà de la creació de perfums, **el centre actuarà com un espai de formació i talent**, donant suport a la captació i el desenvolupament de capacitats en la creixent indústria de fragàncies d'Indonèsia. Reuneix un equip multidisciplinari de perfumistes, avaluadors i experts en aplicacions que treballen al costat d'especialistes de màrqueting i vendes per convertir el coneixement del consumidor en solucions olfactives diferencials