La multinacional de fragàncies Eurofragance ha invertit 10 milions d'euros en l'ampliació de la seva fàbrica de Rubí (Barcelona) per triplicar l'actual capacitat de producció amb l'objectiu de garantir un creixement sostenible de la marca que subministra a multinacionals. Amb la posada en marxa de l'ampliació, Rubí concentra ara la meitat de la producció anual de l'empresa a escala global. La companyia, fundada el 1990 a Barcelona i propietat de la família Sabatés, factura 180 milions d'euros i té una plantilla de 550 professionals arreu del món, 120 dels quals Rubí.

La inversió realitzada a Rubí ha permès guanyar 2.000 metres quadrat més de producció i instal·lar nous robots de dosificació que permeten l'automatització del 80% dels processos. Les millores tecnològiques contribuiran a la traçabilitat dels processos, així com a augmentar la qualitat de les fragàncies. També s'hi ha remodelat les oficines i els laboratoris i s'han instal·lat plaques fotovoltaiques.

Amb el creixement que hem tingut en els últims anys necessitàvem més capacitat de producció", ha assegurat el conseller delegat d'Eurofragance, Laurent Mercier, durant l'acte oficial d'inauguració dels nous espais. La remodelació i ampliació de Rubí és un projecte que va néixer el 2019, però l'arribada de la covid va alterar els plans de la companyia. La planta, que subministra producte a Europa, Turquia, el Magrib i l'Orient Mitjà, una regió que s'ha convertit en clau per a la companyia, ha passat de 2.000 a 6.000 tones anuals de producció de fragàncies per a marques internacionals de perfumeria fina, cura personal, de la llar i ambiental.

Laboratori de l'empresa Eurofragance a Rubí. Norma Vidal ACN
Laboratori de l'empresa Eurofragance a Rubí. Norma Vidal / ACN

L'ampliació de la planta també permet a Eurofragance potenciar les categories de productes, més enllà de la perfumeria fina, que suposa ara el 75% del negoci, perquè requereixen un volum més elevat de producció. Inicialment, però, la previsió és tancar 2025 a Rubí amb una producció de 3.000 tones, la meitat del que fabrica globalment, ja que l'empresa té fàbriques també a Singapur i Mèxic i també treballa amb socis per a la producció a la Xina i l'Índia.

Segons Mercier, ara l'empresa està preparada per al creixement futur i sostingut a doble dígit, com el que ha registrat els últims anys. El 2024, les vendes van arribar als 180 milions d'euros, un 27% més que l'any anterior, amb increments entre el 19% i el 30% en tots els mercats en què opera.

L'empresa ha valorat que l'ampliació de la fàbrica de Rubí ha impulsat la creació de llocs de treball especialitzats, des d'operaris fins a tècnics i enginyers, alineats amb l'automatització creixent dels processos de producció. Eurofragance ha generat ocupació directa a Rubí, enfortint la col·laboració amb proveïdors de proximitat i reforçat la seva aposta per la formació tècnica, col·laborant amb entitats locals com CECOT, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), l'Institut Químic de Sarrià (IQS) i centres de Formació Professional.