El propietari de Twitter, Elon Musk, ha comunicat aquest divendres que Linda Yaccarino serà la nova directora executiva de la xarxa social i que se "centrarà principalment en les operacions comercials", mentre que ell s'enfocarà "en el disseny de productes i noves tecnologies de la xarxa social".

El magnat, que va ser nomenat director executiu de la companyia després d'adquirir-la a finals de l'any passat, ha assegurat que està "emocionat de donar la benvinguda a Linda Yaccarino" al seu nou paper i que ell renunciarà al càrrec en sis setmanes. Aquest mateix divendres Yaccarino ha comunicat que deixava el seu lloc com a cap de publicitat de NBCUniversal (NBCU). El perfil publicitari de la nova directiva de l'empresa podria servir per calmar els temors, ja que els constants canvis radicals de Musk en les polítiques de Twitter han creat desconfiança i han fet fugir els anunciants.

Qui és Linda Yaccarino, la nova directora executiva de Twitter?

Graduada de la Universitat Estatal de Pennsilvània, va començar la seva carrera en la indústria dels mitjans com a passant en el departament de planificació de mitjans de NBCU. La notícia del seu nou lloc sembla també haver sorprès NBCU, ja que Yaccarino anava a ser l'encarregada de dirigir un esdeveniment de NBCU per atreure els anunciants dilluns vinent.

Yaccarino, nascuda en una família iberoamericana, també participa en el Fòrum Econòmic Mundial, on presideix el grup de treball de l'organització sobre el futur de la feina i forma part del comitè directiu de governadors de la indústria dels mitjans, l'entreteniment i la cultura, d'acord amb el seu perfil del LinkedIn.

Acomiadaments massius i baixes voluntàries

Musk, que va comprar Twitter l'any passat amb la promesa de restaurar la seva visió de la "llibertat d'expressió", va advertir aquest dijous que en la nova estructura, ell es reserva una important quantitat de funcions: la presidència executiva, la direcció de tecnologia, la supervisió de productes, el programari i operador de sistemes. El 2021, l'any anterior al fet que Musk es fes amb la xarxa social i la tragués a borsa, la publicitat va representar gairebé el 90% dels ingressos de l'empresa.

Però després les coses van canviar radicalment: dels 100 principals anunciants a Twitter abans que Musk comprés la companyia, 37 no van gastar res en publicitat a la xarxa durant el primer trimestre d'aquest any, segons la firma d'intel·ligència de mercat Sensor Tower, mentre que unes altres 24 marques van reduir la seva despesa mitjana mensual en publicitat a Twitter en un 80% o més.

A l'abril, Musk -que és la segona persona més rica del món, darrere del magnat francès Bernard Arnault i per davant del fundador d'Amazon, Jeff Bezos- va dir que Twitter podria tenir un flux de caixa positiu tan aviat com aquest trimestre. Després d'adquirir Twitter per 44.000 milions de dòlars (uns 40.300 milions d'euros) Musk va acomiadar alguns dels principals dirigents de la companyia, inclòs el director executiu Parag Agrawal, l'assessor legal i el director financer. A més, l'empresa ha acomiadat aproximadament tres quartes parts dels seus treballadors i una part important han marxat voluntàriament.

Musk i Yaccarino han col·laborat anteriorment. Tots dos van aparèixer en un panell titulat: "Twitter 2.0: de converses a associacions" que es va celebrar el mes passat a Miami Beach (Florida), en el qual ella va preguntar al milionari sobre el rol de Twitter i el futur de la xarxa social.