La plataforma de subscripció de viatges eDreams Odigeo ha llançat una oferta de bons garantits sèniors per valor de 375 milions d'euros i venciment el 2030 per avançar en el refinançament del seu deute i enfortir el seu balanç. Els fons es destinaran per amortitzar íntegrament i cancel·lar la totalitat dels bons sèniors garantits al 5,50%, pel mateix valor de 375 milions, que vencien el juliol de 2027. També es procedirà al pagament dels interessos meritats i de les comissions, honoraris i altres despeses (incloses les primes d'amortització anticipada) associades amb la transacció.

S'espera que aquest refinançament estengui el perfil de venciment del deute de la companyia cotitzada a la borsa espanyola. L'anunci de l'emissió de bons va ser ben rebuda pel mercat, amb una pujada aquest dilluns del 4,15%, per alçar la cotització a 8,28 euros.

La companyia ha destacat que aquesta emissió "enfortirà el balanç i la flexibilitat financera per donar suport al creixement i la innovació, i per generar valor a llarg termini per als accionistes", assegura la plataforma en una nota de premsa. La companyia aclareix que "aquest anunci no és una notificació de cancel·lació dels bons de 2027". "Les actuals condicions del mercat i la millorada situació financera de la companyia presenten una finestra òptima per gestionar i millorar de forma proactiva el seu perfil de deute", assegura la companyia de comerç electrònic. eDreams Odigeo va registrar un benefici net de 4,1 milions d'euros durant els primers nou mesos de l'exercici fiscal 2025, finalitzat el 31 de desembre, davant els números vermells de quatre milions d'euros del mateix període de l'any anterior.

Aquesta iniciativa estratègica de refinançament es recolza, segons la companyia, "en una posició de fortalesa financera, donada suport per un sòlid rendiment operatiu després del gir cap a un model centrat en la subscripció". Això, segons les dades aportades pel grup, ha impulsat una generació de flux de caixa lliure "sòlida i creixent", que la companyia preveu que superi els 120 milions d'euros a l'exercici fiscal 2026 des dels 45 milions d'euros a l'exercici fiscal 2024 (una TCAC superior al 63%). El flux de caixa resultant ha permès una reducció substancial del palanquejament net des del seu màxim de 8,6 vegades en el segon trimestre de l'any fiscal 2022 fins a 1,7 vegades a l'exercici fiscal 2025.

En l'actualitat, la firma amb seu a Barcelona, se centra en la política de subscripcions, que ja el 2024 van ser un dels motors més importants de la rendibilitat de l'empresa. El producte data de 2017, quan la companyia va conceptualitzar Prime, el primer producte de subscripció del sector dels viatges, que ha superat els 7,25 milions de membres des del seu llançament.

El grup comercialitza els productes turístics i de viatges sota quatre marques d'agències de viatges en línia: eDreams, GO Voyages, Opodo, Travellink i el motor de cerca Liligo. En total, atén més de 21 milions de clients a l'any a 44 mercats.