La companyia britànica easyJet ha anunciat que crearà un centre operatiu digital a Barcelona, per desenvolupar innovacions que millorin l'experiència dels clients, l'eficiència i que contribueixin a un "transport més fàcil i assequible". El centre donarà servei a la companyia a tot el món.
El hub se situarà al Districte 22@ i es posarà en marxa en poc temps, ja que la companyia obrirà aquest dimecres el procés de contractació dels professionals que treballaran en aquest centre tecnològic. La companyia busca diversos perfils professionals, des d'experts en producte, enginyeria, intel·ligència artificial i màrqueting. L'objectiu, de moment, és contractar 30 professionals i aconseguir que el centre comenci a operar per al febrer vinent, per posteriorment ampliar la plantilla.
La companyia tenia fins ara un departament d'innovació i de tecnologies de la informació a la seva seu de Luton (Regne Unit) però ara traslladarà tota la seva operativa digital a Barcelona, perquè entén que és un pol d'innovació important. L'objectiu d'aquestes noves instal·lacions és reemplaçar les existents, recol·locant els treballadors que ara mateix exerceixen les activitats, segons ha anunciat el director general d'easyJet per al sud d'Europa, Javier Gándara.
En roda de premsa aquest dimarts, Gándara ha manifestat que la companyia s'ha decantat per Barcelona per instal·lar aquest centre perquè compleix la majoria dels requisits que necessitaven. Així, es tracta d'una ciutat principal europea on hi ha facilitat per atraure talent, ja que és "atractiva per a gent de tota Europa" i, a més, la possibilitat d'establir-se al 22@, "un focus d'innovació molt important", permetrà que "les coses es retroalimentin les unes a les altres". La companyia preveu millorar les solucions digitals que easyJet ofereix a l'app, la web i altres punts de contacte utilitzats per més de 100 milions de clients per connectar amb milers de destinacions a tot Europa. I ho farà incorporant capacitats en anàlisi de dades, intel·ligència artificial i màrqueting.
Més de 18 milions de passatgers a Espanya
Gándara ha fet l'anunci durant la presentació dels resultats financers de la companyia a Espanya, en l'últim exercici fiscal de 2024. easyJet ha transportat 18,6 milions de passatgers cap a/des del país a través de 250 rutes, el que representa un increment del 7% en comparació amb l'any fiscal 2024. Del total de 250 rutes, 23 han estat noves connexions operades al llarg de l'exercici de 2025.
Per al 2026, easyJet preveu una capacitat de 21,9 milions de seients, cosa que suposa un augment d'entorn del 6,5% respecte al 2025. Per bases, easyJet creix un 5% a Màlaga i Palma de Mallorca i un 3% a Barcelona i Alacant respecte al 2025. Com a novetat a la seva xarxa de rutes, la companyia aèria ha posat a la venda dues noves connexions per a la temporada d'estiu del 2026 que milloren les connexions d'Espanya amb el Regne Unit. Es tracta d'una nova connexió que connecta Sevilla amb Bristol, que comença a operar el 2 de maig amb dos vols setmanals, els dimarts i els dissabtes, i una altra connexió entre Tenerife Sud i Newcastle, operativa els dimecres i els dissabtes.
Aquestes noves rutes segueixen ampliant la xarxa de la companyia aèria, que aquest hivern ja ha vist arrencar 21 rutes noves, amb especial focus en regions com Gran Canària o Barcelona, que s'han beneficiat de 5 noves connexions cadascuna, o Sevilla, que ha inaugurat 4 rutes noves aquest hivern, segons ha comentat Gándara.
Des que easyJet va arrencar operacions a Espanya -complirà el seu 30è aniversari l'any vinent- l'aerolínia ha transportat prop de 265 milions de passatgers des d'/cap al país i ha anat creixent fins a connectar Espanya amb Europa i Regne Unit a través de múltiples rutes i comptar amb les 4 bases actuals (a Barcelona, Palma de Mallorca, Màlaga i Alacant).
