Dia ha tancat aquest dilluns la venda de la cadena de perfumeries Clarel al grup colombià Trinity. La companyia, a través de la seva filial Dia Retail, ha anunciat a través d'un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) que s'han complert les condicions a què estava subjecta l'operació, anunciada el passat 5 de desembre de 2023.

En aquest sentit, Dia ha anunciat que ja s'ha complert la condició suspensiva consistent en l'obtenció per part del comprador d'autorització de control de concentracions per part de la Comissió Europea i/o la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que tenia com a límit el 30 d'abril. De fet, l'organisme ja havia aprovat l'operació el febrer passat.

D'altra banda, el grup de supermercats ha rebut un primer pagament d'11,5 milions d'euros, "pendent encara de la potencial meritació de determinades quantitats addicionals a aquest preu de tancament" per part de Trinity. Es pot destacar que l'import total de l'operació s'acosta als 42,2 milions d'euros, segons va explicar la companyia en el seu moment.

D'aquesta manera, rebria per l'operació un mínim d'11,5 milions el 2024 i un altre import màxim addicional de 15 milions d'euros el 2029. També percebrà un deute a cobrar de 18,7 milions (15,7 milions neta de caixa) que rebrà esglaonadament: 4,2 milions el 2024, 12,3 milions el 2027 i 2,2 milions el 2029. La suma total dona com a resultat l'estimació de 42,2 milions d'euros.

Sense impacte comptable el 2024

A través d'aquest acord, Dia donarà Trinity entorn d'unes 1.000 botigues de Clarel distribuïdes per tot el país i tres centres de distribució. Dia Retail destinarà els recursos obtinguts amb aquesta venda a avançar en la consolidació del seu creixement. Una estratègia centrada ja únicament als seus dos principals mercats, Espanya i l'Argentina, després d'anunciar la venda del seu negoci a Portugal l'any passat i el tancament del 58% de les seves botigues al Brasil aquest any, mercat deficitari per a la companyia.

En la comunicació enviada a la CNMV, Dia explica que l'operació no tindrà cap impacte comptable en el seu compte de resutlados consolidada de l'exercici 2024. Amb aquesta nova desinversió, la cadena de supermercats continua avançant cap a la rendibilitat del grup, que va tancar l'exercici amb pèrdues de 30 milions d'euros, un 75% menys que l'any anterior, i un gran acompliment a Espanya, on va aconseguir beneficis de 122 milions d'euros.

Per la seva part, Clarel va tancar l'exercici en positiu el seu últim any de la mà de Dia. La cadena especialista en bellesa, cura personal i de la llar, va aconseguir guanyar 5,4 milions d'euros, davant les pèrdues d'1,7 milions d'euros que va reportar Dia en els seus comptes de 2022. Al tancament de l'exercici, Clarel comptava amb al voltant de 1.000 botigues nivell nacional i una plantilla de més de 3.000 persones.