Clarel va guanyar 5,4 milions d'euros el 2023, l'últim any pertanyent a la cadena de supermercats Dia. L'ensenya especialista en bellesa, cura personal i de la llar, ha tancat l'exercici amb un increment de les vendes netes del 3,1%, fins a assolir els 263,3 milions d'euros el passat exercici.

Clarel completa així un any clau en recuperar la rendibilitat, davant les pèrdues d'1,7 milions d'euros que va reportar Dia en els seus comptes anuals de 2022. Una fita que assoleix just abans de passar en mans del grup Trinity, després d'una operació valorada en 42,2 milions d'euros.

"Aquestes xifres suposen la consolidació del rendiment positiu de Clarel, que ha millorat any a any la seva rendibilitat en els últims temps" destaca la companyia. Respecte al resultat brut d'explotació (ebitda), l'ensenya ha assolit els 11,6 milions d'euros el 2023, segons els comptes anuals de Beauty By Dia SAU, presentades d'acord al pla general de comptabilitat.

L'últim any, la prioritat de Clarel ha estat crear una nova experiència en botiga i "construir una sòlida i avançada oferta de marca pròpia", a més d'optimitzar el seu assortiment de primeres referències de marques líders en bellesa i cura personal i de la llar, amb més de 7.800 articles, disponibles en botiga i online.

La cadena ofereix a través de les seves marques exclusives més de 500 referències sota les ensenyes NeSk, bonté, Hogarel, Ad Bene, AS, Smile i Up, i l'últim any ha elevat fins a 386 el nombre de llançaments i productes renovats des de 2022. Així mateix, Clarel destaca l'aposta de les seves botigues 'experienciales' Clarel Senses, amb cinc inauguracions el 2022 (Calatayud, Madrid, Saragossa i dues ubicacions a Barcelona).

"Aquest resultat és fruit de l'intens treball realitzat des de 2020 pel nou equip de Clarel, per desenvolupar les fortaleses diferencials de la marca, evolucionant la nostra proposta de valor centrada en la bellesa i la cura personal, per aconseguir la nostra ambició de ser el líder en proximitat d'aquest segment", ha assenyalat José María Jiménez, CEO de Clarel.

Al tancament de l'exercici, Clarel explicava amb al voltant de 1.000 botigues nivell nacional i una plantilla de més de 3.000 persones. La companyia subratlla que les fites assolides el 2023 permeten acabar l'any amb un model eficient en costos, amb un enfocament centrat en el desenvolupament i creixement de la venda per establiment, la consolidació del nou model de franquícia, el reimpuls del seu canal online i l'èxit en la implementació d'un nou concepte de botiga.

Clarel va néixer el 2013, després de la compra del negoci a Espanya i Portugal de l'empresa alemanya Schlecker per part de Grup Dia. El desembre de 2023, Dia va tancar un acord per a la venda de Clarel a Grup Trinity. L'operació, ja autoritzada per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), es completarà al llarg del primer semestre de 2024, segons apunta Clarel.