La cadena de supermercats Dia va augmentar les seves vendes netes un 10% en el primer trimestre de 2023 en comparació amb el mateix període de l'exercici anterior, assolint els 1.781,3 milions d'euros. En termes comparables, les vendes van pujar un 7% en aquest període, encadenant quatre trimestres consecutius de creixement, segons ha informat la companyia en un comunicat remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) aquest dijous.

Per mercats, a Espanya les vendes brutes sota ensenya van augmentar un 10,2%, fins als 1.324,6 milions d'euros. Quant a les vendes comparables, aquestes van experimentar un creixement del 13% si s'exclouen les botigues venudes recentment a Alcampo i l'operació a través de la qual va vendre la seva cadena de perfumeries Clarel.

A Portugal, les vendes comparables del trimestre es van incrementar un 8,3% en comparació amb el mateix període de 2022. En aquest país, mostrant un sòlid acompliment. En aquest país, Dia va assolir els 141 milions en vendes netes, un 3,2% més, compensant la reducció del 7% de la xarxa de botigues i la caiguda del volum registrada en aquest mercat.

Quant a un dels mercats pel qual més està apostant l'empresa, Argentina, la seva facturació va augmentar un 19%, fins als 286,2 milions d'euros. Aquí el creixement en termes comparables ha estat del 0,7%, "evidenciant una recuperació en el consum que s'havia desaccelerat en el quart trimestre de l'any passat", segons explica la companyia.

Finalment, al Brasil, les vendes netes s'han contret en el primer trimestre fins a un 7,5%. Dia atribueix a aquesta situació el canvi a l'assortiment que s'està implementant al país, així com la reducció d'un 2% a la xarxa de botigues.

Dia continua amb el procés de transformació de botigues

"En els primers mesos de l'any, encara amb un entorn macroeconòmic complex marcat per la pressió dels costos i l'elevada inflació, hem incrementat les vendes netes a nivell grup, amb un acompliment especialment bo en vendes comparables a Espanya i Portugal. Aquest impuls ens ha permès enllaçar un quart trimestre consecutiu positiu en vendes netes i comparables, dades que posen de relleu el treball realitzat per construir aquest nou Dia," ha assenyalat el conseller delegat global de Grup Dia, Martín Tolcachir.

La cadena de supermercats continua amb el procés de transformació de les seves botigues, havent assolit en el primer trimestre es la remodelació de 252 botigues al nou concepte (182 a Espanya i 61 a l'Argentina), al mateix temps que ha realitzat 26 noves obertures. A través d'aquest procés d'expansió, Dia ja compta amb un total de 1.000 a l'Argentina. En aquest sentit, el grup destaca que el 48% de la seva xarxa de botigues (2.654) ja operen sota aquest nou model centrat en la proximitat, liderat per Espanya (75% de la xarxa) i l'Argentina (63%).

En aquest sentit, Tolcachir reitera l'estratègia de centrar-se en les botigues de proximitat que ha estat duent a terme en els últims mesos la companyia. "La nostra estratègia situa el client en el centre amb l'ambició de ser la seva botiga de barri i online favorita. Cap a davant, els objectius estan clars: acabar la transformació de la xarxa de botigues i dels nostres productes Dia, avançar en noves solucions que aportin valor al client i accelerin i consolidin el creixement de la companyia amb el suport dels nostres partners franquiciats", assegura

D'altra banda, la cadena posa èmfasi en les desinversions que ha dut a terme l'últim any. El 2022, la companyia va anunciar dues operacions rellevants per al perímetre de botigues a Espanya amb l'objectiu d'avançar en la seva estratègia enfocada en la distribució alimentària de proximitat.

Així, Dia va executar la venda d'un grup de botigues de gran format a Alcampo i la venda de Clarel, la unitat de negoci dedicada a la cura personal i de la llar. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) va autoritzar el 3 de març l'operació de venda a Alcampo i, fins ara, s'han transferit 82 de les 224 botigues finalment acordades. L'operació de venda de Clarel està pendent encara d'aprovació per part del regulador i s'espera el seu tancament al llarg de 2023, segons ha indicat el grup en una comunicació remesa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).