La companyia Damm ha mantingut per segon any consecutiu uns ingressos superiors als 2.000 milions d'euros, fet que juntament amb una eficient gestió operativa i de costos s'ha traduït en un benefici net de 175 milions d'euros. El fabricant de begudes -principalment cervesa- ha comunicat aquest dimarts a la junta general d'accionistes els resultats del passat exercici: una facturació de 2.025 milions d'euros, un resultat operatiu (ebitda) de 321 milions i un benefici net de 175 milions d'euros, un 35% més que en l'exercici anterior.

Els resultats de l’any 2024 posen de manifest "la solidesa del model de negoci de Damm i la seva capacitat per a generar creixement a llarg termini", segons ha dit el president del grup Demetrio Carceller als seus accionistes. Així mateix, l'empresari ha considerat que "demostren els esforços que ha realitzat la companyia per a augmentar la seva rendibilitat en un entorn complex, marcat per la persistència de la inflació, la moderació del consum i una elevada incertesa global”.

La consolidació del volum de vendes a la divisió de begudes -que inclou cervesa, aigua, refrescos i productes lactis- va permetre a Damm tancar l'exercici amb 21 milions d'hectolitres comercialitzats. A aquest comportament es va sumar l’evolució positiva de les àrees de restauració i distribució capil·lar, que van contribuir a la consolidació dels ingressos del grup, segons ha destacat en un comunicat.

L'exportació segueix sent una de les palanques de creixement del grup, tot i que no facilita el percentatge que representa sobre les vendes. A la junta ha exposat que les seves marques estan presents a més de 130 països i les exportacions amb marca pròpia arriben a 87 mercats. El 2024, la companyia també va avançar en la renovació integral de la planta de Bedford (Regne Unit). Adquirida l’any 2022, aquesta instal·lació ha permès a Damm reforçar la seva capacitat productiva fora d'Espanya i operar de forma més eficient i sostenible en un dels seus principals mercats europeus.

Durant la seva intervenció, Demetrio Carceller ha subratllat la importància del mercat internacional: “Actualment, tenim un equip de més de 500 persones dedicades exclusivament a les nostres operacions internacionals, fet que reflecteix el nostre compromís amb l’expansió global de la companyia". En aquest àmbit, cal destacar especialment "el sòlid progrés de les nostres marques a l’estranger, impulsat tant per la consolidació dels mercats existents com per l’obertura de nous països”, ha afegit.

A Espanya, en el mercat de les cerveses, Damm aposta per una àmplia diversificació de marques i estils de cervesa. Aquesta estratègia li permet tenir una presència regional amb marques líders com Estrella de Levante i Turia, mentre impulsa el creixement i la presència nacional de Voll-Damm i Victoria, entre altres. A més, Estrella Damm, per la seva banda, continua consolidant-se com la cervesa espanyola més internacional, amb vendes a més de 80 països i presència als cinc continents.

El president executiu de Damm, Demetrio Carceller.

Com a part de la seva estratègia de diversificació i la cerca de noves oportunitats de creixement en segments complementaris, Damm va signar un acord amb Nestlé per a produir, comercialitzar i distribuir Nestea a Espanya, Andorra, Gibraltar i Portugal a partir de 2025. Amb aquesta operació, la companyia reforça la seva presència en el segment de begudes no carbonatades, una categoria amb grans perspectives de creixement, incorporant a la seva cartera de productes la marca de te fred preferida pels consumidors. Una incorporació que complementa la gamma de begudes no alcohòliques de la companyia que inclou les marques d'aigua mineral natural Veri, Fuente Liviana i Font Major.

La innovació tecnològica continua sent una de les principals apostes de Damm per assegurar la seva competitivitat a llarg termini. La companyia ha iniciat una nova fase centrada en la integració de la intel·ligència artificial (IA) i l’anàlisi avançada de dades com a palanques per millorar l’eficiència i donar suport a la presa de decisions estratègiques. En aquest context, la companyia va presentar a principis de 2025 IAmm, el seu hub de dades i intel·ligència artificial, on la tecnologia i el coneixement es combinen per optimitzar la presa de decisions a través de projectes centrats en la dada i la IA.