A finals de juliol, El Corte Inglés va anunciar després de la junta d'accionistes que realitzarà inversions de 3.000 milions d'euros en el marc del seu pla estratègic a 2030. Més enllà d'aquestes inversions, el grup de distribució ha assegurat que, en l'actual context geopolític, marcat pels conflictes bèl·lics d'Europa de l'Est i l'Orient Mitjà, així com la incertesa per la situació aranzelària que es viu per la guerra comercial amb els Estats Units, ha aconseguit "mitigar" un potencial impacte negatiu que poguessin tenir sobre la seva activitat i els seus negocis.
En concret, el grup presidit per Marta Álvarez ha subratllat que el seu "posicionament" als sectors en els quals opera, així com la "flexibilitat i fortalesa de la seva cadena d'aprovisionaments i logística" han estat claus per pal·liar aquest potencial impacte negatiu sobre la seva activitat i negocis, segons figura en els comptes consolidats del grup.
Segons avança Europa Press, la firma de distribució espanyola ha destacat que compta amb una "posició financera sòlida", així com amb "prou" eines per accedir a finançament a curt termini de manera flexible. D'aquesta forma i de cara als pròxims exercicis, i considerant un "compliment raonable" en les condicions macroeconòmiques previstes, el grup de distribució espera una "evolució positiva" en la seva xifra de negoci, així com en els seus resultats econòmics.
Sfera, el buc insígnia d'El Corte Inglés
Paral·lelament, El Corte Inglés continua apostant per la internacionalització i els seus productes són presents en múltiples mercats internacionals. Així, les vendes internacionals del grup van créixer un 4,7% més en l'exercici 2024, fins a assolir els 1.273 milions d'euros. Un total de 671,667 milions d'euros correspon als ingressos que el grup ha registrat a la Unió Europea, mentre que 602,211 milions d'euros són d'ingressos de la resta del món on el grup té presència internacional.
L'ensenya de moda Sfera es consolida com el vaixell insígnia de la companyia en l'àmbit internacional, ja que al tancament de l'últim exercici comptava amb 346 comerços fora d'Espanya, de les quals 57 són botigues pròpies i 289 franquiciades, sent Mèxic, amb 57, i Xile, amb 61, on té més presència encara que també és present a Suïssa (52), Tailàndia (42), Qatar (1), Emirats Àrabs (3) o el Perú (45), entre altres. Sfera va tancar l'exercici amb un total de 168 botigues pròpies i 289 en règim de franquícia a l'estranger i 72 córners en centres comercials del grup a Espanya i Portugal.
El Corte Inglés va obtenir a l'exercici tancat el passat 28 de febrer un volum global d'ingressos de 16.675 milions d'euros, la qual cosa va suposar un increment del 2% respecte a l'exercici anterior i del 4,3% en termes comparables. El benefici net va ser de 512 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 6,7% respecte al curs precedent, mentre que el benefici net recurrent va ascendir fins als 470 milions d'euros, un 30,8% més.