El Corte Inglés va registrar un benefici net de 512 milions d'euros en l'exercici 2024-2025, que va acabar el 28 de febrer de 2025, la qual cosa suposa un increment del 6,7% respecte a l'exercici precedent, mentre que el benefici net recurrent va ascendir fins als 470 milions d'euros, un 30,8% més.
El volum global d'ingressos consolidat es va situar en 16.675 milions d'euros, la qual cosa representa una alça del 2%, mentre que la xifra de negoci es va incrementar en un 4,3% a superfície comparable. La companyia de grans magatzems ha destacat els "importants creixements" en les seves principals àrees d'activitat, així com en totes les magnituds financeres. "El bon comportament respon a millores en l'eficiència en la gestió, la vocació de servei al client, així com la contínua innovació i qualitat dels seus productes", ha recalcat l'empresa aquest dijous.
Així mateix, el resultat brut d'explotació (ebitda) del grup consolidat va créixer fins als 1.209 milions d'euros, un 11,9% més que l'any anterior, mentre que el benefici abans d'impostos va ser de 682 milions d'euros. El deute financer net, per la seva part, es va reduir en 263 milions d'euros, la qual cosa suposa 1,5 vegades l'ebitda, i se situa en 1.796 milions d'euros. La companyia ha subratllat que afronta l'exercici 2025-2026 amb "bones perspectives" en les seves diferents àrees de negoci.
Moda i Bellesa impulsen el creixement d'El Corte Inglés
El grup ha subratllat la millora de totes les magnituds en totes les àrees, amb "bon comportament" del negoci de Retail, destacant Moda i Bellesa. Així, el negoci de retail va registrar una xifra global d'ingressos de 12.976 milions d'euros, amb un creixement del 3,9% a superfície comparable, amb un "fort" posicionament de l'àrea de Moda i Bellesa, que va registrar un increment en les seves vendes del 4,9% fins a assolir els 5.704 milions. També han aconseguit creixements "rellevants" les àrees d'Alimentació i Hostaleria, que van incrementar les seves vendes un 4,8%, fins als 3.044 milions d'euros. Per la seva part, les àrees de Llar i Electrònica van millorar les seves vendes un 3,4% i es van situar en 2.697 milions d'euros.
Pel que fa al canal online, el grup va comptabilitzar més de 891,7 milions de visites als webs i apps del Grup (858,2 milions el 2023). La companyia compta amb 14,9 milions de clients registrats a elcorteingles.es. La firma ha subratllat després de tancar l'exercici que aquesta evolució positiva ha impulsat fins als 922 milions d'euros l'ebitda de retail.
Respecte a Viatges El Corte Inglés, el seu volum global d'ingressos es va situar en 3.449 milions d'euros, amb un creixement del 4,3%, i el seu ebitda va assolir els 101 milions d'euros, un 8,8% més. Així mateix, Financera El Corte Inglés va incrementar aquest exercici el seu benefici net en un 22,8%, fins a assolir els 50 milions d'euros, mentre que Assegurances El Corte Inglés va obtenir un resultat net de 71 milions després de créixer un 8,6% respecte a l'any anterior.
Finalment, la categoria de comercialització d'espais sota la qual s'engloben arrendaments o relacions comercials en les quals el grup incorpora a tercers que complementen l'oferta dels clients (com, per exemple, òptiques, rentat i taller d'automòbils, perruqueries o clíniques dentals) va assolir una xifra de negocis de 83 milions d'euros a l'exercici.