Les companyies d'assegurances han activat els seus protocols i dispositius per ajudar els seus clients a resoldre les qüestions que hagin sorgit per l'apagada que va patir aquest dilluns la península Ibèrica, així com per agilitar les reclamacions per danys. Mapfre, Mútua Madrilenya, Axa España, Santalucía, Allianz o Zuric Assegurances són algunes de les companyies d'assegurances que ja han començat a informar sobre les mesures posades en marxa per restablir els serveis i accelerar la reclamació per danys que hagin patit els seus clients.
Les companyies, que ja operen amb normalitat, han reforçat els seus equips tant d'atenció al client com per a la tramitació dels sinistres. A més, també han pres mesures per assegurar la seguretat dels seus empleats, prioritzant el teletreball fins que el transport públic torni a la normalitat. Durant la jornada d'aquest dilluns, segons informen les empreses, es va continuar donant servei d'assistència en llar i carretera malgrat l'apagada -que també va afectar les comunicacions-, especialment en casos urgents.
Mapfre ha explicat que la companyia va activar el pla de contingència per a l'atenció de totes les incidències i sinistres que es poguessin comunicar, prioritzant les urgències. En un comunicat, ha detallat que es van incloure avisos en l'aplicació mòbil i pàgina web de la companyia, així com en els perfils de xarxes socials, informant els assegurats que es mantenia operatiu el servei malgrat els problemes de subministrament elèctric. Així mateix, ha indicat que en el dia d'avui, tots els seus canals són operatius, també les seves més de 3.000 oficines, que romanen obertes per a l'atenció directa dels assegurats, captura de sinistres, així com assessorament sobre cobertures.
Per la seva part, Mútua Madrilenya també ha confirmat que el seu servei d'atenció al client funciona amb "absoluta normalitat", i ha recordat als seus assegurats d'autos, motos i llar que, en cas que sigui necessari o necessitin resoldre qualsevol dubte, poden contactar amb la companyia a través dels diferents canals habilitats.
AXA Espanya també ha posat en marxa un dispositiu especial d'atenció als clients afectats pels efectes de l'apagada amb un reforç d'efectius i recursos que permetin tramitar els sinistres amb la celeritat més important possible.
En la seva pàgina web, Allianz explica que la companyia és "plenament operativa" i amb els equips reforçats per poder atendre els clients després de l'apagada elèctrica massiva d'ahir.
Línia Directa ha indicat que va activar des del primer moment tots els seus protocols d'emergència, mantenint operatius els canals telefònics i digitals, encara que per la indisponibilitat de les xarxes el volum de contactes de clients va ser molt reduït, tornant al llarg d'avui, dimarts, als nivells habituals. La companyia va prioritzar els serveis urgents d'assistència a la carretera, a les llars i en els serveis mèdics, i, segons ha informat ja ha gestionat i resoltes totes les urgències comunicades ahir, dilluns, pels clients i estan en contacte amb autònoms i pimes afectats per la interrupció de l'activitat als seus comerços i negocis per gestionar com més aviat millor les incidències.