Juno House, el primer club social de Barcelona només per a dones, ha tancat tots els seus exercicis amb pèrdues. Encara no ha presentat els comptes de 2024, però des que va obrir les portes a principis de 2022 fins al tancament de 2023 acumula uns resultats negatius de prop de 650.000 euros, si bé manté una tendència a incrementar la facturació i reduir els números vermells.

En l’exercici de 2023, l’últim consultable, va ingressar 1,38 milions d’euros, un 51% més que l’any abans, amb unes pèrdues de 280.000 euros, que són un 22% inferiors a les de l’exercici anterior. El deute bancari es va mantenir inalterable en 800.000 euros. Ha estat el tercer any amb pèrdues des que es va constituir la societat gestora el 2021.

Fonts properes a Juno House indiquen que “no hi ha cap preocupació” pels resultats econòmics, que “progressen adequadament” i que, fins i tot, han superat les expectatives inicials no només en l’aspecte econòmic sinó també en el social. Asseguren que Juno House “no està pensada per guanyar diners sinó per donar suport a la dona”. Aquesta entitat compta en l’actualitat amb més de 600 afiliades.

A diferència d’altres clubs socials, propietat dels seus socis, aquest club only women pertany a la mercantil Juno House SL, que té com a accionista majoritari Sandrigham, societat patrimonial de la família Elías, propietària de la cadena de supermercats ecològics Veritas. En el consell d’administració de Juno House hi ha les tres fundadores del club –Natalie Batlle, Liliana Knight i Eva Vila-Massanas– i els germans SilvioIgnasi i Adriana Elías de Gispert. Són els tres fills de Silvio Elías Marimon, de 77 anys, fundador de Veritas, exsoci de Caprabo conegut també per haver estat directiu del Barça.

El maig passat, Beatriz de Vicente Buqueras va ser nomenada CEO de Juno House en substitució de Natalie Batlle, si bé aquesta última es manté com a presidenta del consell d’administració. En una nota a Linkedin quan van anunciar aquest relleu, Juno House va indicar que amb “el lideratge” de Batlle s’han convertit “en el primer club lifestyle d’Europa que integra benestar i món professional”. Recorden que en els últims anys han “forjat aliances” amb marques globals com la nord-americana d’articles esportius Under Armour, la banca andorrana Andbank o Bumble, una app de cites i networking on la dona és la que dóna el primer pas si vol iniciar una conversa.

En unes recents declaracions a El Periódico, De Vicente esbossa un canvi de rumb: assenyala que potser han estat “massa exclusius”, aposta per potenciar més l’àmbit professional i menys el lifestyle i no descarta obrir l’entitat als homes en un futur. Això últim seria tota una novetat, però no hi ha res decidit. També afirma que aquest club ha de guanyar diners.

Beatriz de Vicente té experiència en màrqueting, comunicació i estratègia en companyies com Pirelli, Nintendo, Mapfre i PepsiCo. Ha estat CEO de Steelter i de Netmentora, una comunitat d’empresaris que dona suport a emprenedors. Ara n’és vicepresidenta.

Interior del Juno House / Sergi Alcàzar

La família Elías va invertir prop de dos milions d'euros en la remodelació de l'antiga Farinera d'Aribau, un singular edifici de 1915 situat a l'interior d'una illa que han transformat en club social. Inclou restaurant, sala de fitness, biblioteca, sales de reunions, estudi d'enregistrament, guarderia i altres serveis. L'immoble es va llogar a un fons d'inversió.