Clarel ha presentat aquest dimecres l'inici de la nova etapa al costat de la firma colombiana Grup Trinity, després d'haver completat la compra de la cadena de perfumeries a Dia. El grup ha assegurat que multiplicaran la inversió en la xarxa de botigues per guanyar quota de mercat i generar ocupació, si bé no ha concretat encara la xifra d'inversió destinada ni els terminis. Clarel ha presentat ja el pla d'inversió a la seva nova propietària, que està tancant la conformació del nou consell d'administració. Bona part de la inversió anirà destinada a expandir la xarxa de botigues, especialment a Catalunya i Aragó.

"Arribem a Espanya amb visió de respecte per la seva gent, les seves institucions. També amb una visió d'inspiració per a empresaris llatinoamericans. Una visió de valoració íntegra i de transcendència, que va molt més enllà de generar valor als nostres accionistes", ha destacat Iván Trujillo, conseller delegat del Grup Trinity.

Es tracta de la inversió empresarial colombiana més gran a Espanya fins a la data, segons ha indicat el CEO del grup, amb presència a Costa Rica, Colòmbia, el Canadà i ara a Espanya. Trinity treballa en diferents verticals: indústria (carbó, acer), hospitality (centres de convencions, restaurants, turisme), retail (Clarel) i capitals de risc. "Amb l'adquisició de Clarel avui sumem 14.500 col·laboradors", ha apuntat.

"El que ens ofereix Trinity és una infinitat d'oportunitats. Comptem amb 1.000 punts de venda i un resultat net de 5,4 milions d'euros. La continuïtat d'aquesta estratègia ens permetrà treballant molt en detall amb el client, sabem que el consumidor espanyol ha tingut dificultats en els últims anys", ha destacat José María Jiménez, CEO de Clarel.

Modernitzar i expandir la xarxa de botigues Clarel

"Tenim un pla de negoci que hem presentat a Trinity i s'està formant el consell d'administració encara. Venim amb ganes de créixer i expandir-nos, això no arribarà només amb 1.000 punts de venda", ha destacat el CEO de Clarel.

"Som a prop del consumidor i el nostre enfocament continua sent el mateix. Creixerem en facturació i en ocupació, que vindrà amb una bateria de mesures molt important. El nivell d'inversió es multiplicarà, sobretot a les botigues, que necessiten un rentat de cara i ressituar-ne algunes a localitzacions on hi hagi més trànsit".

En qualsevol cas, Jiménez ha assegurat que l'objectiu de la nova etapa de Clarel de la mà de Trinity és centrar els seus esforços de capital en expandir i "modernitzar la xarxa de botigues, especialment a Catalunya i Aragó", on Clarel compta amb més quota de mercat al sector retail de bellesa, cura personal i de la llar. L'ensenya compta amb 300 botigues només a la província de Barcelona i una quota de mercat del 7% a Catalunya, davant el 9% a Aragó i el 0,4% que sosté a Madrid.

La quota de mercat al país és del 2%, encara que depèn molt de les zones i els segments de productes que ofereixen, una cosa que volen continuar millorant amb l'entrada del grup colombià. "El futur de Clarel el veig sense límits", ha apuntat Jiménez.

Aquesta modernització de botigues seguirà un model molt semblant al de les botigues Clarel Senses, que estan donant bon resultat a la cadena de perfumeries, duplicant i triplicant els resultats de venda dels establiments tradicionals. També buscaran les millors ubicacions per captar un nombre més gran de clients. "Volem ser als millors carrers i als millors barris. Actualment, de les 1.000 botigues amb què comptem, 500 estan en zones poc poblades".

Trinity ratifica José María Jiménez

Quant a l'estructura directiva, Trujillo ha assegurat que respectaran l'equip de Clarel i la seva independència, així com la figura del CEO actual. "Ratifiquem el CEO José María Jiménez perquè ens aporti el seu valor", ha assenyalat el directiu del grup colombià.

Respecte al consell d'administració, l'òrgan estarà compost per cinc membres, dels quals tres seran de Trinity (el seu president, Omar González; el seu CEO, Iván Trujillo; i la fundadora de Atrevia, Nuria Vilanova) i dues seran socis minoritaris (Gregoire Bontoux Halley i Julián Montejo).

Així mateix, ha volgut mostrar el seu compromís assegurant que tractaran l'empresa com una companyia que cotitza en borsa. "Clarel serà gestionada com si fos una companyia de l'Ibex-35, amb els més alts estàndards de govern corporatiu. Grupo Trinity arriba a Espanya amb visió de treballar a llarg termini i ser respectuosos amb el que s'ha fet fins ara i el nostre desig més gran és que Clarel sigui la marca més estimada pels espanyols", ha explicat.

El grup colombià va tancar la compra de Clarel el passat 1 d'abril de 2023, després de complir les autoritzacions de competència necessàries. Una venda per valor de 42,2 milions d'euros amb la qual les més de 1.000 botigues i tres centres de distribució passen a mans de Trinity.

Dia ja ha rebut 11,5 milions pagables el 2024, amb un potencial màxim addicional de 15 milions d'euros el 2029. A més, Dia percebrà un deute a cobrar de 18,7 milions (15,7 milions neta de caixa) pagable esglaonadament: 4,2 milions el 2024, 12,3 milions el 2027 i 2,2 milions el 2029; de manera que resultaria en uns fons totals màxims estimats dels citats 42,2 milions.