L'empresa catalana Cooltra continua la seva expansió a Itàlia, on acaba d'aterrar a Torí amb una flota de 400 vehicles de dues rodes compartits. Durant el seu primer any a la ciutat, la companyia preveu assolir un milió de viatges, aproximadament. D'aquesta manera, la firma prestarà servei a tres ciutats italianes, ja que ja estava activa a Roma i Milà des de fa sis anys. Amb l'entrada a Torí, són vuit les ciutats on Cooltra ha desembarcat comptant-hi Barcelona, Madrid, València, Lisboa, i París. "L'entrada a Torí és una gran oportunitat per consolidar la nostra presència a Itàlia, on hem vist un augment vertiginós d'usuaris des del nostre aterratge el 2017 a Roma i Milà, liderant la quota de mercat", diu el conseller delegat de Cooltra, Timo Buetefisch.
A finals de l'any passat, l'empresa va tancar una ronda de finançament per valor de 25 milions d'euros (provinents dels accionistes actuals) amb la qual Cooltra preveia tirar endavant un "ambiciós" pla d'expansió a Europa. La companyia de mobilitat sostenible sobre dues rodes està present a països com Itàlia, França o Polònia, i després de la injecció de capital es va plantejar aterrar al mercat alemany a través del renting a empreses i administracions públiques. L'ampliació de capital de 25 milions es va sumar a les diferents inversions que la firma ha dut a terme des del 2006, fins als 100 milions d'euros. Timo Buetefisch, fundador de l'empresa, va celebrar després de la ronda que la nova ronda de finançament permet "guanyar múscul" per saltar a nous mercats europeus "estratègics".
Cooltra, present a vuit mercats d'Europa
La companyia fundada fa 17 anys té presència actualment en vuit països i afirma que a Itàlia és el primer operador per quota de mercat a ciutats com Roma i Milà. A París, afegeix, ha assolit el 20% del segment en el primer any d'activitat. A Alemanya, Cooltra ja ha iniciat operacions a les regions de Colònia, Hamburg i Frankfurt, tant en renting de motos com de bicicletes, en ambdós casos elèctriques, i preveu encetar-ne pròximament a Hannover. Cooltra dona feina actualment a més de 400 persones i té 50 punts de lloguer a 20 ciutats d'Europa.
En aquest sentit, després de desembarcar el juny de 2021 a França, la companyia s'ha consolidat com el segon operador més utilitzat a la capital francesa, on ja representa el 15% de la quota de mercat. "Preveiem un creixement encara més important i sostingut a París els pròxims mesos, on esperem ocupar el 30% de la quota de mercat abans d'acabar l'any", va apuntar Laura Gulias, mànager de Cooltra a França. La companyia disposa a la capital francesa de 50 treballadors –que operen amb el suport dels 80 empleats de la seu central de Barcelona-, 2.000 motos elèctriques i una nau d'uns 1.000 metres quadrats de terreny entre el magatzem i les oficines del negoci.

Subscripció mensual
Just abans de la injecció de capital, Cooltra va llançar un nou servei de subscripció mensual per a l'ús de bicicletes elèctriques. La companyia va comunicar que posaria en marxa el servei amb 250 vehicles a Barcelona, Madrid, València, Lisboa, Porto, Roma i Milà amb l'objectiu d'incrementar la flota progressivament durant el 2023. El servei estarà disponible per períodes d'un mes, sis mesos o un any i tindrà un cost de 59 euros al mes. Els vehicles, de la marca Askoll, tenen un motor de 250 watts, autonomia de fins a 80 km i bateria extraïble. El director general de Cooltra, Oriol Marimón-Clos, va assegurar que el nou servei del negoci satisfà una "nova tendència del mercat".
31 milions de facturació
La firma catalana fundada l'any 2006 va tancar el 2021 (a l'espera dels resultats de l'any passat) amb una facturació de 31,7 milions d'euros. La xifra va suposar un 44% més que el 2020, acostant-se, segons la companyia, als nivells d'abans de la pandèmia. Durant el 2021 Cooltra va invertir més de 10 milions d'euros en l'ampliació de la seva flota, que ascendeix a 18.000 vehicles entre motos i bicicletes, el 75% de les quals són elèctriques.
Després de la presentació dels resultats, el CEO de Cooltra va apuntar que el creixement "continuarà consolidant-se gràcies al servei directe que ofereixen als usuaris, però també acompanyant a companyies que es troben en plena expansió tant a Espanya com a Europa". L'any passat, per exemple, van irrompre a Polònia de la mà de Just Eat.
En les dades de creixement del negoci, també va influir el lliurament de vehicles als cossos policials de l'estat, destacant principalment 45 motos als Mossos d'Esquadra a Catalunya i 80 que va adquirir la Direcció General de la Policia de Madrid.