Carlos Soler-Duffo, conseller delegat de Tous fins al setembre passat, entrarà en el consell d’administració Bimba y Lola, una firma de moda gallega liderada per Uxía Domínguez, segons ha anunciat aquesta última companyia en un comunicat.
Soler-Duffo s’incorporarà al consell de Bimba y Lola l’any vinent després de més de 13 anys a Tous. En aquesta companyia catalana hi va arribar l’estiu de 2012 com a director de negoci i, a principis de 2019, va passar a CEO quan va succeir a l’històric José María Folache. Anteriorment, havia treballat per la cadena de moda catalana Punt Roma, com a director general, i també per L’Oréal, on va exercir d’international markting manager. Compta amb una llarga trajectòria en el camp de la moda i la cosmètica.
En el comunicat, Uxía Domínguez, cofundadora i actual presidenta de la marca, ha subratllat el “valor i coneixement de primer nivell” que els aporta l'arribada de Soler-Duffo. Ha afegit que els ajudarà a "continuar complint amb els objectius del pla estratègic". Soler Duffo compta, segons el comunicat de Bimba i Lola, amb un "valuós bagatge al sector de moda i una sòlida trajectòria internacional".
Bimba y Lola, amb seu a Vigo, va ser fundada el 2005 per dues nebodes del conegut empresari de la moda Adolfo Domíngez (Puebla de Trives, Ourense, 1950), Uxía y María Domínguez. En l'exercici fiscal de 2024 (tancat el febrer de 2025) va registrar unes vendes de 234 milions d'euros, que suposen un increment del 3% respecte a l'exercici anterior.
D’altra banda, el consell d'administració de Tous va aprovar el setembre passat la designació de Susana Sánchez com a nova consellera delegada, amb l’objectiu de donar una nova visió al pla de creixement de la històrica firma joiera. Sánchez –que reportarà directament a la presidenta, Alba Tous– s'enfronta al repte de dirigir l'expansió de la marca.
Amb una trajectòria de més 25 anys al sector, la nova consellera delegada ha passat per les marques Parfois, Profand –on va exercir de directora general– i, curiosament, també per Bimba i Lola, per a la qual aviat treballarà Soler-Duffo.
Tous va tancar l'exercici 2024 amb una facturació de 523 milions d'euros, que suposa un creixement del 9,4% interanual. Tanmateix, el benefici net es va situar en 45 milions, un 10% menys que el 2023. Actualment, la xarxa de punts de venda de Tous supera les 600 botigues a 40 països. La futura estratègia de Sánchez ha de passar per una focalització a Espanya, Mèxic i els Estats Units, els tres mercats principals de la companyia, on es considera que encara existeix un important recorregut de creixement. Paral·lelament, es buscarà una penetració més gran en països europeus veïns com França i Itàlia.