La cadena de supermercats Caprabo ha tancat el primer semestre de 2025 amb una facturació de 800 milions d’euros, xifra que representa un increment del 2,4% respecte al mateix període de l’any anterior, segons ha informat l’empresa en un comunicat.
Durant aquests sis primers mesos, la companyia ha obert deu nous establiments, en línia amb el seu pla estratègic 2024-2026. Aquestes inauguracions han suposat la incorporació de prop de 4.000 metres quadrats de superfície comercial i la creació de 76 llocs de treball.
Concretament, no disposava de cap establiment a Calonge i Sant Antoni (Baix Empordà), Cabrils (Barcelonès) ni Alcanar (Montsià). A més, ha reforçat la seva presència a Igualada, Girona, Barcelona, Vilafranca del Penedès i L’Hospitalet de Llobregat. Pel que fa a les comarques, les noves obertures s’han distribuït entre el Barcelonès, l’Anoia, el Gironès, l’Alt Penedès i el Montsià.
El pla de Caprabo contempla nous objectius de creixement que inclouen l’ampliació de la xarxa de botigues, l’aposta per productes de proximitat i l’enfortiment de la seva marca pròpia amb estàndards de qualitat i preus competitius. A principis d’abril, Caprabo va assegurar que havia finalitzat l’exercici del 2024 amb un volum de vendes de 38,5 milions d’euros en productes procedents de petits productors i cooperatives agràries de proximitat.
El director general de la companyia, Edorta Juristi, ha avançat que la previsió d’obertures es veurà superada abans de finals d’any. En aquest sentit, ha anunciat l’obertura d’un segon supermercat propi a Badalona (Barcelona) abans que acabi el 2025. “Mantenim el ritme de desenvolupament establert en el pla de negoci que inclou, com a principals reptes, a més de les noves obertures”, afegeix l’executiu.
Aquest exercici també ha marcat la culminació del procés de renovació de tota la xarxa de supermercats de Caprabo. La nova imatge posa l’accent en l’experiència del client amb espais més oberts, millor il·luminació natural, seccions de producte fresc a l’entrada, zones d’autocobrament i una distribució pensada per facilitar una compra més ràpida i còmoda. Actualment, Caprabo té una xarxa de 300 establiments repartits per tot el territori.
A més, l’empresa ha implementat mesures d’eficiència energètica amb equips de baix consum, sistemes d’il·luminació sostenibles i solucions digitals per optimitzar la gestió de promocions i personalitzar el servei al client. En l’actual etapa estratègica, que s’estén fins al 2026, Caprabo ha situat l’estalvi com a eix central de la seva proposta comercial. L’empresa preveu transferir més de 85 milions d’euros en estalvi als seus clients al llarg del període.
Entre les iniciatives destacades hi ha el programa Preus Bons Sempre (PBS), que assegura tarifes competitives en més de 1.800 productes —250 dels quals són de proximitat—, i la campanya Carros complets i saludables per menys de 70 euros, que proposa opcions equilibrades i assequibles per a la compra habitual. Totes aquestes accions s’integren en el Programa de Fidelització Club Caprabo, que compta amb prop d’un milió d’usuaris i permet una relació directa, digital i personalitzada amb els consumidors.