L'ocupació en els cámpines espanyols va assolir el 90% al juliol, però les previsions apunten que seran fins i tot més grans aquest mes d'agost. Encara que els preus han pujat un 7% en comparació amb l'estiu passat, segons dades de la Federació Espanyola de Càmpings (FEEC), allotjar-se en un càmping continua sent més econòmic que fer-ho en hotels i apartaments turístics. De manera que el preu, ha empès moltes famílies i grups d'amics a triar el càmping per allotjar-se, encara que un motiu de pes continua sent la proximitat a la naturalesa.

El sector pretén millorar els resultats obtinguts el 2024, quan més de 4,2 milions de persones van decidir passar les seves vacances en els cámpines nacionals. La FEEC considera que els cámpines s'han consolidat com la millor alternativa vacacional als apartaments i hotels degut, no només al contacte directe amb la naturalesa i a les seves ofertes alojativas i de lleure, sinó que també influeix que han "sabut mantenir la seva qualitat i serveis a un preu ajustat i raonable per a totes les butxaques".

"Des de la pandèmia, estiu a estiu, hem vist com s'han disparat els preus d'hotels i bitllets d'avió, especialment. Una pujada de preus que els cámpines han sabut contenir i quedar-se en tot just un 7% de mitjana", ha afirmat la federació. De fet, segons les xifres de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) corresponents al mes de juny -les més recents-, les pernoctacions en els cámpines van ser les que més van augmentar de tots els allotjaments turístics el sisè mes de l'any en comparació al mateix període del 2024.

En concret, van créixer un 11,2% mentre que les dels hotels van pujar un 2,1%, les dels apartaments turístics un 6,9%, les del turisme rural un 9,6% i les pernoctacions en albergs van caure un 5,2%. Les nits totals que els turistes van passar en els cámpines al juny van ser 5,77 milions, però l'estança mitjana va disminuir lleugerament, a 4,02 dies (-1,4%). El grau d'ocupació per parcel·la es va incrementar fins al 44,8% (6,17% més que el juny de 2024) i els preus també van pujar un 6,3% en aquest període de temps.

En tot el primer semestre, les pernoctacions van augmentar un 1,4% fins a fregar els 18 milions. L'estança mitjana, segons apunta la FEEC, serà superior aquest estiu, ja que preveuen que assoleixi els 7 dies amb una despesa mig diari per família d'entre 180 i 200 euros. A més, destaquen que, a diferència d'altres anys que les reserves es realitzaven a última hora o amb dos mesos de durada, aquest 2025 el 60% de les reserves es van produir abans de Setmana Santa.

El 50% de les autocaravanes van a cámpines

Cada any es mouen per Espanya prop de 300.000 autocaravanes entre nacionals i estrangeres i gairebé dos terços del total (195.000) ho fa entre els mesos de juliol, agost i setembre, segons les dades de l'Associació Espanyola de la Indústria i Comerç del Caravàning (Aseicar). A Espanya hi ha al voltant de 12.000 autocaravanes de lloguer i la demanda ha crescut aquest 2025 fins a assolir el 100% d'ocupació fins al mes de setembre.

Al turisme de cámpines i àrees es destina a prop del 50% de les autocaravanes que hi ha a Espanya, segons ha afirmat Aseicar a EFE, i per això, tenint en compte que preveuen que aquest estiu hi hagi un moviment en territori nacional de 195.000 vehicles, es pot esperar que gairebé 100.000 autocaravanes acudeixin als cámpines aquest estiu.

De les 195.000 autocaravanes que l'associació espera a les carreteres espanyoles entre juliol i setembre, 72.000 serien d'espanyols i la resta d'estrangers.