Un call center obliga els seus treballadors continuar amb les trucades al costat del cadàver d'una companya que va morir en el seu torn de treball. Inma, treballadora de la companyia de telemàrqueting Konecta a Madrid, va morir la setmana passada en el treball mentre atenia trucades i la mateixa companyia va ordenar els seus companys que continuessin treballant, estant el seu cos sense vida encara a les oficines.

Una desagradable situació que han denunciat a través de xarxes socials el sindicat CGT i que han confirmat fonts d'UGT a ON ECONOMIA. Segons el comunicat, el passat 13 de juny, la treballadora va morir de forma inesperada: "A la campanya d'Iberdrola, on treballava des de fa anys, es van apagar els llums i la funció es va tenyir de negre. Es va quedar amb els seus companys fins al final, mai no marxarà ni dels nostres cors ni del nostre record", assenyalen des del sindicat.

Després de diversos intents de reanimació que no van aconseguir evitar el tràgic desenllaç, "una companya va haver de subjectar-la perquè no caigués de la cadira, tot seguit van intentar reanimar-la, que romangués una mica més entre nosaltres (...) però no, el rellotge es va parar per sempre", explica CGT en el comunicat. "No ens preparen per a aquestes coses i reaccionem sobre la marxa, tard i malament", afegeixen els treballadors.

"Està tirada a terra i nosaltres agafant trucades"

En aquest sentit, els empleats de Konecta denuncien que els seus superiors els van dir que continuessin contestant trucades malgrat que els serveis d'emergència no havien arribat encara per emportar-se el cadàver. "En conèixer la notícia per confusos WhatsApp no donàvem crèdit: 'Està tirada a terra i nosaltres agafant trucades.' 'Esteu agafant trucades?' 'Sí, ens diuen que continuem agafant cridades'", narren des del sindicat CGT.

És per això que l'organització sindical critica que Konecta no decidís desallotjar el centre i enviar la plantilla a casa a continuar fent teletreball. El motiu argumentat per l'empresa, segons la denúncia pública de CGT, és que eren "un servei essencial" i no podien marxar. "I la vida? Hi ha una mica més essencial que la vida? La resposta sembla clara, però els fets no indiquen això. Expressem la nostra repulsa als responsables de Konecta per aquest comportament. Els ha faltat humanitat, empatia i respecte a cabassos," sentencia el sindicat.

Després del succeït, CGT reclama a la companyia de telemàrqueting "minimitzar els danys" i exigeix que ofereixi suport emocional i psicològic a la plantilla, que es comuniqui de forma clara, oblidi les trucades i pensi "en les persones les que els costarà curar la ferida".

De la mateixa manera, el sindicat assegura que l'endemà de la mort de la treballadora hi va haver una reunió entre el comitè de seguretat i salut i la direcció de l'empresa per dirimir responsabilitats i que es reconegui què va passar. Reunió en la qual el sindicat va demanar una investigació dels fets, així com que s'estableixi un protocol d'actuació per a aquests casos. "No pot tornar a succeir", conclou CGT.