La cadena hotelera Ibersol farà el salt a les Canàries i posa rumb a les 3.000 habitacions
El grup de Salou gestiona 7 hotels i dos aparthotels, amb 1.172 habitacions, i preveu facturar 34,5 milions el 2025
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dilluns, 7 de juliol de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

La cadena hotelera Ibersol, creada a Salou fa 60 anys, té un pla d'expansió en tres anys per diversificar i desestacionalitzar la seva oferta. Per a això, el grup creat i dirigit per Claudi Pérez San José preveu entrar a les Illes Canàries, ampliar la seva presència a la costa de Llevant i obrir hotels urbans. En l'actualitat gestiona 7 hotels en els municipis de Sitges i Malgrat de Mar (a la província de Barcelona), El Vendrell (Tarragona), Torremolinos (Màlaga), Los Alcázares (Múrcia), Almuñécar (Granada), Sa Coma (Mallorca) i dos aparthotels a Salou (Tarragona) -oferint servei a més de 300 apartaments i propietats. L'oferta total és de 1.172 habitacions i la plantilla s'eleva a 535 empleats.
La cadena està especialitzada en el turisme de vacances i familiar, on pesa molt l'experiència de l'hoste, i la fórmula del tot inclòs. Segons el director general, Claudio Pérez, l'any 2024 ha estat un període de "consolidació, amb grans avenços en digitalització, modernització d'instal·lacions i enfortiment de la seva proposta de valor." Es pot recordar que el 2023, la companyia va arribar a un acord amb el grup d'inversió hongarès Indotek per ampliar la seva presència en els principals destins turístics del mercat espanyol. Indotek i Ibersol van constituir la societat BudaSorra, que agruparà els actius d'aquesta aliança amb l'objectiu d'arribar a operar 3.000 habitacions d'apartaments turístics i hotels, en els tres anys vinents, a Espanya i Portugal. El 2024, la companyia va facturar 31,7 milions d'euros, amb una ocupació mitjana del 86,3%, i espera assolir els 34,5 milions el 2025.
Per al pla d'expansió, el grup ha presentat un nou web corporatiu que unifica en una sola plataforma tots els seus establiments, i ha inclòs un nou motor de reserves; així com el llançament d'Ibersol YOU, un programa de fidelització gratuït amb beneficis exclusius per als clients habituals del grup.
Prop de 30 milions d'inversió en tres anys
En els últims tres anys, després de superar la crisi de la pandèmia, la cadena Ibersol ha invertit 8 milions d'euros en reformes i millora de les seves instal·lacions. També ha incorporat dos establiments quatre estrelles, Antemare, a Sitges (Barcelona), i Siurell, en Sa Coma (Mallorca). A aquestes adquisicions ha destinat 19 milions d'euros.
El 2023, el grup va anunciar que redoblava la seva aposta per la costa tropical, a Espanya. Va obrir tres nous hotels: a Múrcia (Hotel Ibersol Atrio del Mar), Torremolinos (Hotel Ibersol Torremolinos Beach) i Almuñécar (Hotel Ibersol Almuñécar Beach & Spa). El director d'expansió del grup hoteler, Claudio J. Pérez va assegurar que l'entrada d'Ibersol a la Costa Tropical consolidava el pla d'expansió del grup ampliant la seva presència a la costa andalusa "una destinació consolidada i amb un gran ventall de possibilitats".
També el 2023, la companyia va destinar 10 milions d'euros a la compra de l'Hotel Ibersol Antemare a Sitges (Barcelona). L'hotel es troba a escassos metres de la platja, compte amb 110 habitacions. L'hotel, que era propietat d'Atom Hoteles, ja era gestionat per Ibersol sota règim d'arrendament i va ser reformat pel grup el 2015.
El juliol de 2023, el grup va decidir tornar a Mallorca, un mercat del qual havia sortit el 2022. Va assumir la gestió de l'hotel Siurell, a Sa Coma, que havia renovat el seu anterior gestor, el 2021 i el 2022, el grup Seasun.
En paral·lel, la companyia ha continuat impulsant la transformació tecnològica de les seves operacions, amb la incorporació d'eines com la facturació en línia a tots els seus hotels, cosa que ha permès optimitzar l'arribada dels hostes, un sistema avançat de Business Intelligence que permet una anàlisi detallada de la seva operativa financera i comercial o eines específiques de Customer Experience, pensades per mantenir una relació més propera amb els clients i donar resposta de forma àgil a les seves necessitats.