La cadena catalana d'hotels Bestprice ha iniciat una campanya per captar l'interès d'inversors minoristes de cara a una ampliació de capital de 2,5 milions d'euros. L'objectiu és reforçar la seva estructura financera, aportar liquiditat a la cotització en borsa i continuar amb el seu pla d'expansió al mercat espanyol.
Així, el calendari previst de la campanya va començar aquest dimarts, 2 de setembre, i continuarà fins al 12 de desembre vinent, o fins a assolir l'import total de l'emissió ja esmentada. La formalització de l'ampliació de capital seria en el primer trimestre de 2026.
En aquest context, els inversors hi poden participar a partir de 500 euros i fins a un màxim de 15.000 euros cadascú, amb emissió de noves accions ordinàries i cotitzades a Euronext París a un preu màxim de 2,50 euros per acció.
El president d'Hotels Bestprice, Oscar Sánchez, s'ha mostrat "molt il·lusionat" per obrir l'accionariat a inversors minoristes perquè "puguin participar en aquest magnífic projecte hoteler i brindar, així, una bona oportunitat de rendibilitat, creixement i suport al projecte d'Hotels Bestprice".
En el primer semestre, la cadena hotelera va registrar una facturació bruta de 4,85 milions d'euros, fet que va suposar un increment del 26% respecte al mateix període de l'any anterior.
La companyia, que opera en ciutats com Barcelona, Madrid, València, Girona i Santillana del Mar, preveu tancar l'any amb una facturació de 9 milions d'euros i un ebitda normalitzat superior als 6 milions, una vegada s'incorporin plenament els seus nous projectes hotelers.
Bestprice és una cadena hotelera fundada pels germans Óscar (a la imatge superior) i Juan Antonio Sánchez. Per a aquest 2025 s'han marcats dos ambiciosos objectius: el primer, l'esmentat de donar entrada a nous inversors en l'accionariat. Per a això augmentaran el free float (cotitza a Euronext París) fins al 30%. D'altra banda, els bessons també busquen associar-se amb alguna cadena hotelera per formar part d'un gran grup com a marca low cost. En qualsevol dels dos casos, no volen perdre la gestió ni moure la seu de Catalunya.
La cadena Bestprice, que ofereix hotels d'una, dues i tres estrelles, va decidir cotitzar a la Borsa de París i no aquí "per la burocràcia, l'agilitat i els costos. Una combinació d'elements que ens permetia fer un lísing en lloc de fer la típica ampliació de capital per sortir a borsa", segons va explicar el seu president, Óscar Sánchez, en una entrevista a ON Economia.
Els fundadors continuen tenint el control total de la companyia amb un 95% de les accions i només la resta, un 5%, cotitza. Tanmateix, un dels objectius de Bestprice per a aquest 2025 "és el de donar entrada a nous accionistes, sobretot minoritaris, amb perspectiva fins i tot d'ampliar al 20 o al 30% el free float i que puguin entrar tota mena d'inversors", segons va revelar.