La cadena hotelera Axel s'estrena en el sistema de franquícies a Mykonos
La cadena orientada al col·lectiu LGBTQIA+ preveu facturar 2 milions a l'hotel grec el 2025
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dimarts, 29 d'abril de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

La cadena hotelera Axel, orientada al col·lectiu LGBTQIA+, s'estrena amb el sistema d'establiments en règim de franquícia amb l'obertura d'un hotel a l'illa grega de Mykonos. L'experiència hotelera s'ofereix en un hotel boutique de 31 habitacions i de caràcter estacional, ja que obrirà de maig octubre. Del seu primer any de funcionament, la cadena Axel espera ingressar 2 milions d'euros, ja que preveu una ocupació mitjana del 90% en els 12 mesos vinents, des de l'obertura el pròxim 14 de maig.
L'objectiu a mitjà termini de la companyia és obrir entre tres i quatre hotels a l'any sota el model de franquícies o gestió i, a llarg termini, la meta és consolidar la presència de la marca en mercats internacionals clau i obrir 20 nous hotels franquiciats, en els pròxims 5 anys, que se sumarien als onze actuals -vuit d'ells a Espanya. El 2024, la companyia va assolir uns ingressos de 45,6 milions d'euros, va aconseguir una ocupació total anual del 90% i va tancar amb una plantilla de 264 empleats. Amb les obertures previstes per a 2025, el grup pronostica incrementar els ingressos un 6% anual.
La proposta de franquícia d'Axel Hotels està dissenyada per atreure hotels existents que necessitin renovar-se o reposicionar-se en un mercat tan competitiu, amb la comunitat LGBTIQ+ com un segment de mercat per a la diferenciació. Per ser part d'aquesta iniciativa, els franquiciats han de compartir els valors fonamentals de la companyia, la qual cosa inclou un compromís amb la diversitat, creant espais segurs i acollidors per a tothom. La cadena hotelera estima que els nous socis franquiciats podran augmentar els seus ingressos entre un 30% i un 50% gràcies al prestigi de la marca, el perfil de la seva base de clients i el suport integral ofert per la cadena.
La cadena ha informat que la remodelació de l'hotel Axel Beach Mykonos, realitzada fa dos anys per la propietat, va rebre una inversió de 2 milions d'euros. La rehabilitació ha requerit ajustaments menors per adaptar-se a l'estàndard marcat per Axel Hotels, que respecta sempre la identitat local i l'estil arquitectònic de cada destí.
Per a l'elecció del primer franquiciat, Axel Hotels buscava més que una bona ubicació i destí. "El procés de selecció va requerir, a més d'una avaluació rigorosa de la ubicació, la capacitat de l'establiment per oferir els espais comuns sempre presents en un Axel Hotel i l'alineació amb els valors de la nostra marca. Es va buscar un soci que compartís el compromís amb la inclusió i la diversitat, i que pogués encaixar amb la nostra filosofia de marca", afirma Albert Olivé, CEO de la companyia.
Com a part de la seva expansió internacional, la cadena treballa en nous projectes que podrien anunciar-se al llarg de 2025, tant a Grècia com en altres destinacions estratègiques d'Europa i resta del món. La firma fa referència a possibles obertures a Londres, Amsterdam, Roma, Venècia, París, Lisboa, San Francisco, Rio de Janeiro, Ciutat de Mèxic, Nova York, Tòquio o Bali. No busquem ser en ciutats secundàries, preferim ser presents en destins clau per a la comunitat LGBTIQ+ i que reflecteixin l'exclusivitat de la nostra marca", afirma Albert Olivé, CEO d'Axel Hotels.
Des de principi d'any, Axel ha aterrat a Bilbao amb un nou hotel situat en ple Casc Antic de la ciutat, respectant l'estil urbà de la cadena. Amb 110 habitacions distribuïdes en 5 categories, l'hotel ofereix als seus hostes una estada amb el segell inconfusible de la marca. Axel Hotels ha invertit 1 milió d'euros en el projecte, i espera assolir a Bilbao una ocupació del 85% el 2025, amb un total de 32.884 reserves i un tiquet mitjà de 113,88 euros. Segons previsió, això suposarà un ingrés aproximat de 3,75 milions d'euros aquest primer any. A la ciutat de València, la cadena ha remodelat l'antiga discoteca Casa Vella, en el centre de la capital, amb un establiment de luxe i 72 habitacions. Per a 2026 ja té una ubicació triada: Porto.