El Grup Bon Preu, propietat de Joan Font, va tancar l’exercici amb una facturació de 2.259 milions d’euros, fet que suposa un 8,8% més que l'any anterior. L'empresa catalana bat així un nou rècord, després de facturar 2.075 milions d’euros el 2022 i 1.781 milions el 2021.

La companyia, amb seu a les Masies de Voltregà (Barcelona), no ha informat sobre el benefici net registrat durant el darrer exercici, després de guanyar 55,9 milions d'euros el 2022 (un 6% més), un any complicat per a les cadenes de supermercats pel repunt de la inflació. De fet, l'empresa va assegurar que “va ajustar l’augment dels preus en detriment del marge comercial”. En aquest sentit, va destinar 1,9 milions d’euros a minorar l’impacte del repunt de preus. “Els nostres preus de venda han pujat menys que els dels nostres competidors”, va afirmar Font, després de la presentació dels resultats del 2022.

Expansió territorial de Bon Preu

El grup català va invertir 145 milions d’euros en sis obertures durant l’any passat, la qual cosa suposa un 33% més que l’exercici anterior. Aquestes van ser a Barcelona, Lleida, Sitges, Sabadell i Tona. A més a més, va dur a terme tres reformes completes a Tremp, Piera i Sant Celoni, a més d’obrir dues noves benzineres a Viladecavalls i Sarrià de Ter. La inversió acumulada del grup els darrers deu anys ascendeix a 1.150 milions d’euros, "fet que ens consolida com una de les empreses catalanes capdavanteres en inversió en el territori", ha informat l'empresa en un comunicat.

El negoci té actualment 136 supermercats Bonpreu, 57 supermercats Esclat i 14 minimercats. A través de BonpreuEsclat online dona servei a més de cinc milions de persones amb servei a domicili i 26 centres de recollida. Disposa de 60 benzineres EsclatOil i 400 places de càrrega per a vehicles elèctrics. A banda, aquest any ha invertit més de deu milions d’euros en la instal·lació de carregadors elèctrics per a vehicles i en plaques fotovoltaiques per al seu autoconsum.

Increment salarial

De cara a l'exercici 2024-2025, que va començar l’1 de març, Bon Preu ha anunciat que aplicarà una pujada salarial mitjana del 17% respecte a l’exercici 2023-2024 als treballadors de supermercat. A la retribució fixa, se li suma un increment salarial variable de fins al 15,7% al llarg de quatre anys, “a condició que es compleixin determinats objectius individuals”, segons la companyia.

Per altra banda, preveu invertir més de 35 milions d'euros en variables aquest any. El director de persones del grup Bon Preu, Albert Aranda, informa que "l'increment dels salaris és un reconeixement a la feina de la plantilla" i els situa entre els "salaris més competitius del sector". El grup català dona feina a més de 10.000 persones, el 85% de les quals a la xarxa de supermercats.