La companyia catalana BitBase, que gestiona la xarxa de caixers de criptomonedes més gran d’Espanya i la tercera d’Europa, ha efectuat canvis en profunditat: ha creat un nou consell d’administració, ha ampliat capital, ha reformat els seus estatuts i l’objecte social per adaptar-se als nous requisits que exigeix la UE als proveïdors de serveis de criptoactius.

BitBase ha obtingut les autoritzacions de la Comissió Nacional de Valors (CNMV) i de la UE per operar en Markets in Cryto Assets (MICA), la nova regulació europea, si bé va aturar dos mesos i mig les seves operacions per aquesta adaptació, segons va avançar eleconomista.es. Coincidint amb aquest procés, han introduït canvis.

D’entrada, BitBase ha canviat la figura d’administrador únic per un consell d’administració que continua liderat per Alex Fernández, CEO i fundador. L’acompanyen com a consellers Alexandre Meler Casals, director financer, i Adrià Llorens Centelles, director d’operacions, segons consta en el butlletí del Registre Mercantil d'aquest dijous.

A més, han ampliat el capital social –des del mínim de 3.000 euros fins als 500.000 euros–, i han modificat els estatuts i l’objecte social per deixar constància que són un proveïdor de serveis de criptoactius “tal com aquests es defineixen en el reglament UE 2023/2021”, que és el nou marc europeu.

En l’exercici de 2025, BitBase va declarar una xifra de negoci de 33,54 milions d’euros, un 5% menys que un any abans, amb unes pèrdues de 153.000 euros, quan en l’exercici anterior havien tancat amb uns beneficis de 71.000 euros. Tenen una plantilla de 48 empleats, segons consta en els comptes de la companyia.

En la seva pàgina web, BitBase convida a visitar alguna de les seves 23 botigues per “comprar o vendre criptomònades de manera ràpida, senzilla i segura amb l’assistència d’un especialista, pagant en efectiu, targeta o transferència”. I destaquen que disposen de més de 150 punts d’accés (caixers automàtics), fet que els converteix en “l’operador més gran d’Espanya i el tercer d’Europa”. Barcelona és la ciutat de l’Estat amb més caixers de criptomònades.

A Catalunya, disposen de botigues a Barcelona (tres) i Girona, així com caixers a Barcelona (més d’una desena), Esplugues, L’Hospitalet, Sant Boi, Gavà, Castelldefels, Terrassa, Granollers, Tarragona, Lleida, Girona, Lloret de Mar o la Jonquera.

També comercialitzen peces de roba amb motius relacionats amb les criptomonedes, així com llibres especialitzats o bitlleteres (hot wallets) per guardar-les. Una de les seves activitats és la difusió del món dels criptoactius.

Tot i que i van tancar provisionalment les operacions per la MICA, aquesta normativa europea suposadament acabarà beneficiant-los perquè elimina centenars de caixers sense llicència operats per competidors, de manera que guanyaran quota de mercat. BitBase va néixer el desembre de 2017, encara no fa una dècada, i manté el domicili social a Barcelona.