El Sabadell i el BBVA volen presentar al mercat els seus nous plans estratègics aquest any, però encara no tenen una data marcada al calendari per celebrar els seus respectius Investor Day. Els bancs esperen tenir més claredat sobre el futur de l'opa per donar a conèixer el seu full de ruta a tres anys. L'operació, que porta un any rondant, ha patit molts vaivens i ha canviat els terminis de les entitats.
Malgrat això, el Sabadell té clar que presentarà el seu pla estratègic "surti o no surti l'opa" del BBVA, segons ha confirmat el conseller delegat. El banc català es plantejava fer-ho fins i tot aquest mes de maig. Però la resolució de la CNMC, que s'esperava per al març i després, per a Setmana Santa, va arribar encara més tard. L'últim dia d'abril. Després, va passar la pilota al ministeri d'Economia, qui va iniciar una consulta pública i ara es planteja elevar-la al Consell de Ministres, la qual cosa podria allargar el procés fins a finals de juny. I a més, ha de publicar-se també el fullet de l'opa després del vistiplau de la CNMV.
Amb aquests temps, el Sabadell ha decidit esperar. "No ha de coincidir amb altres esdeveniments que desvirtuïn el tema del moment", explica el CEO, que ja havia comentat en altres ocasions que el presentarien el més a prop possible de la data d'acceptació. El moment en què els accionistes de l'entitat hagin de decidir si accepten l'oferta del BBVA.
L'estratègia del Sabadell és donar a conèixer els seus plans futurs abans que els seus accionistes prenguin una decisió sobre l'oferta de canvi proposada pel BBVA. Abans d'aquesta votació, a més, el consell del banc que presideix Josep Oliu, ha d'emetre un informe amb la seva opinió pública i detallada sobre l'operació. Perquè els inversors, institucionals i particulars, prenguin una decisió amb tota la informació a sobre de la taula.
Sabadell vol aproximar-se a la data d'acceptació de l'opa
El BBVA, tanmateix, esperarà que aquell termini d'acceptació hagi conclòs i, per tant, tingui més llum sobre si finalment hi haurà fusió. Doncs el seu full de ruta canviarà si ha de dur a terme una integració, o si segueix en solitari. Directius del banc han comunicat aquesta setmana que el nou pla estratègic 2025-2029, "es posarà de llarg en el segon semestre de l'any en algun moment".
El banc, no obstant això, ja va donar algunes pinzellades en la memòria anual de 2024 i en una carta que el president, Carlos Torres, va enviar als accionistes. El seu nou pla té com a lema "Acompanyar la teva voluntat d'anar més lluny" i se centra a sis pilars, sent un d'ells: créixer en tots els segments d'empreses.
Així mateix, BBVA preveu incorporar la perspectiva del client d'una manera radical en el dia a dia, i en aquest context va presentar dimarts una nova app adaptada a cada perfil de client. A més, el banc se centrarà a promoure una mentalitat de creació de valor, optimitzant l'ús de capital i maximitzant la rendibilitat. També continuarà impulsant la sostenibilitat com a motor de creixement; i maximitzant el potencial de la intel·ligència artificial i la innovació a través de la disponibilitat de les dades i tecnologies Next Gen, així com enfortir l'equip.
El Sabadell, per la seva part, encara no ha revelat com serà la seva estratègia triennal. "Res que sigui substancial, serà un més i millor d'aquest. Aprofundint en cada un dels productes i en quines serien les nostres projeccions", apunta González-Bueno.