El BBVA assegura que aquest 2025 captarà encara més clients que l'any passat. El banc que presideix Carlos Torres confia que més d'un milió de persones obrin un compte amb ells durant aquest exercici i presumeix de ser l'entitat que més creix a Espanya fins i tot sense fusió amb Sabadell, una operació que encara està en mans del govern espanyol i no acaba de materialitzar-se. De fet, si es compleixen les seves previsions, el banc amb seu a Bilbao en captarà més del tripe de clients que els seus principals competidors: CaixaBank, Santander i Sabadell.

Segons les dades aportades per aquestes entitats, el Santander va sumar 442.000 clients nous durant l'any passat. I en net (comptant també els que perd) va créixer en uns 284.000 nous usuaris. En general, totes les entitats van tenir un exercici rècord en captació atès l'augment de població a Espanya per la immigració. Així, el Sabadell va tancar també el seu millor any després de guanyar uns 340.700 nous clients, més fins i tot que CaixaBank, que va créixer menys que els seus rivals, però continua sent el banc líder a Espanya. L'últim any, va captar 280.000 clients nets.

Molt per davant de tots ells va estar el BBVA, que va ser líder en captació i va adquirir gairebé 1,2 milions de nous clients el 2024, un 10% més que el 2023 i més que els seus tres competidors junts. Malgrat la magnitud de la xifra, l'entitat confia a superar-la aquest exercici. "La nostra previsió és captar més d'un milió de clients aquest any, independent de com vagi l'opa", destacava aquest dimarts Gonzalo Rodríguez, director de banca minorista a Espanya, durant la presentació de la nova app. "Som el banc que més captem, tenim més d'11 milions de clients", agregava.

El directiu comentava també que el BBVA ja "és líder en NPS entre els seus parells" però el seu objectiu continua sent millorar-lo. El NPS (Net Promoter Score) en banca, és una mètrica que mesura la lleialtat i satisfacció del client, basant-se en la probabilitat que els usuaris recomanin el banc a d'altres.

En aquest context, Rodríguez explicava que amb el llançament de la nova app (que ha començat a Espanya, però arribarà als altres mercats en els mesos vinents) tenen un doble objectiu, continuar captant i retenir els clients que ja tenen. "Volem més NPS i això es paga amb més vinculació", agregava. Al llarg d'aquest exercici, el BBVA també oferirà una nova app i web a les empreses, principalment a les pimes, que s'han convertit en un dels seus principals objectius de captació i el motiu pel qual volen fusionar-se amb Sabadell.

L'entitat va revelar també que el nou pla estratègic del BBVA, que cobreix el període 2025-2029, "es posarà de llarg en el segon semestre de l'any", però avançava, "té molt a veure amb l'experiència de client, amb posar-lo en el centre". Per això confien a augmentar la captació.

A buscar els 12 milions de clients a Espanya, sense Sabadell

Si es compleixen les seves previsions, el BBVA tancarà l'any amb més de 12 milions de clients a Espanya, per darrere del Santander, que té uns 15 milions. I de CaixaBank, que és el banc més gran des de la fusió amb Bankia i supera els 18 milions.

Tanmateix, aquest podi podria canviar si el BBVA aconsegueix completar l'opa i fusionar-se amb el Sabadell, ja que assoliria una base de clients a Espanya similar al de CaixaBank. Ja que el banc català aportaria uns 6 milions més.

A nivell grup, el BBVA compta ja amb 78,1 milions de clients, superats, això sí, pel Santander, que està a prop d'assolir els 175 milions a tot el món (el doble que el seu competidor) i té el focus en els 200 milions.