Un any més, Barcelona Global ha reunit aquest dimecres a més de 1.200 professionals de 90 nacionalitats que viuen i treballen a la capital catalana. La ciutat atrau cada vegada més un nombre significatiu d'expats vinculats a empreses internacionals o a projectes locals, especialment en sectors com la tecnologia, la recerca i la salut. A tots ells, Barcelona Global ha fet una crida i els ha encoratjat a construir un projecte de vida a llarg termini integrant-se i contribuint al futur de la ciutat.
La ja tradicional trobada Hola Barcelona! Cocktail, que connecta els socis de Barcelona Global amb els professionals internacionals aterrats a la ciutat, ha evidenciat la capacitat de Barcelona per atreure i retenir talent forà. En paraules del president de l'entitat, Josep Lluís Sanfeliu, “un barceloní és la persona que arriba a Barcelona a fer d’aquesta ciutat un lloc millor, treballant, formant-se, invertint i desenvolupant projectes de vida personal o professional".
Durant l'acte, el cofundador i Managing Partner de Galdana Ventures, Dídac Lee, ha compartit la seva trajectòria personal i professional amb tots els assistents. Els ha traslladat la seva visió de Barcelona com una plataforma des de la qual construir projectes amb ambició global. Lee ha apel·lat directament als professionals internacionals perquè vagin més enllà de viure i treballar a Barcelona i s’impliquin en la societat que els acull. "Atraure talent és només la meitat de la feina d’una ciutat. L’objectiu és una Barcelona on ningú hagi d’escollir, on es pugui ser local i internacional alhora, i des d’on es pugui sortir al món sense haver de marxar", ha defensat Lee.

Barcelona, una ciutat diversa, amb reptes al davant
La clausura de l'encontre ha estat a càrrec de l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, qui ha valorat la presència dels professionals estrangers i les seves famílies en "una ciutat oberta al món i, alhora, una ciutat d’escala humana, que vol créixer i innovar sense perdre allò que la fa especial com és la seva capacitat d’acollir, de connectar persones i generar oportunitats". Collboni ha afegit que Barcelona és "una ciutat escollida per més de 400.000 veïns nascuts en altres països que hi viuen, treballen, estudien o emprenen. I això fa de Barcelona una ciutat més diversa, més oberta i més connectada amb el món”.
Una ciutat que, a parer del president de Barcelona Global, té encara reptes al davant. L'accés a l’habitatge, l’educació, una fiscalitat competitiva, menys burocràcia, una bona connectivitat, serveis públics de qualitat, l’accés a la cultura i la seguretat són "elements clau perquè Barcelona sigui una ciutat on sigui més fàcil arribar, quedar-s’hi i construir-hi un futur", ha assenyalat Sanfeliu.
Més europeus i americans
Aquesta 13a edició d'Hola Barcelona! Cocktail ha reunit a residents estrangers de 90 nacionalitats procedents dels cinc continents. Per zones de procedència, un 79% són europeus; un 15%, americans; un 4%, asiàtics; un 1,5%, africans, i un 0,5% han nascut a Oceania. Entre els participants hi ha hagut una presència destacada de professionals d’Itàlia, els Estats Units, França, el Regne Unit, Alemanya, Rússia, els Països Baixos, Mèxic, Colòmbia, l’Argentina, el Brasil, el Canadà, Ucraïna, la Xina, l’Iran i l’Índia.
També hi han estat representats Austràlia, Nova Zelanda, Turquia, Líban, Kazakhstan, Israel, Corea del Sud, Síria, Malàisia, Sri Lanka, el Pakistan, el Japó, Geòrgia, Xipre, el Marroc, Sud-àfrica, Zimbàbue, Nigèria, Camerun, Etiòpia, Costa d’Ivori, Senegal, Mauritània, Ruanda, Ghana, Congo, Gabon, Perú, Xile, Veneçuela, Equador, El Salvador, Cuba, Paraguai, Haití, Costa Rica i Uruguai, segons recull un comunicat de Barcelona Global.