El grup hoteler Barceló va obtenir el 2024 un benefici net de 301,8 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 56% respecte a l'any anterior, una xifra rècord que li ha permès eliminar per complet el seu deute financer, segons ha informat aquest dimarts. En concret, l'any anterior, la xifra era de 57 milions d'euros, per sota dels 205,3 milions d'euros de 2022.

A l'últim exercici, la cadena hotelera va ingressar 7.500 milions d'euros, un 13% més que el 2023, i va superar els 660 milions d'euros de resultat brut d'explotació (ebitda), un 24% més que el 2023.

Amb aquests resultats consolidats, Barceló preveu un benefici net consolidat de 310 milions d'euros el 2025, la qual cosa suposa un 2,7% més. Sobre la xifra de facturació, apunta als 7.551,6 milions d'euros, amb un augment del 13%, i un resultat brut d'explotació (ebitda) de 661,1 milions d'euros, amb una alça del 24%.

En la memòria anual de la companyia, que presideix Simón Pedro Barceló, també consta que estima invertir prop de 500 milions d'euros aquest any, 100 milions d'euros més que l'any passat, ja que "els primers mesos de 2025 va en línia amb el pressupost". En concret, aquesta inversió pretén continuar invertint en la millora i reposicionament dels seus establiments, alhora que obrir nous hotels als països on tenen presència, així com en altres destinacions, en funció de les oportunitats al mercat.

Al llarg de 2024, la divisió hotelera de la companyia va obrir 15 establiments a tot el món, amb noves destinacions com Cap Verd i Tailàndia, i també altres a Espanya, com Las Palmas de Gran Canària i Jerez de la Frontera.

Actualment, compta amb 299 hotels urbans i de vacances de 4 i 5 estrelles -que sumen 65.260 habitacions-, distribuïts a 30 països i comercialitzats sota quatre marques: Royal Hideaway Luxury Hotels & Resorts, Barceló Hotels & Resorts, Occidental Hotels & Resorts i Al·legro Hotels. També forma part del grup Crestline Hotels & Resorts, una companyia hotelera independent amb 122 establiments als Estats Units.

Sobre el model de negoci hoteler, el 39% dels actius són gestionats, en tant que el 31% es troben en propietat i el 29% figura de lloguer. L'1% restant és franquícia.

En el cas de la divisió de viatges, Ávoris Corporació Empresarial disposa de més de 1.600 punts de venda a quatre continents. Tot això a través d'un total de 34 marques de viatge.

La cadena dobla els dividends a l'accionista

D'altra banda, el consell d'administració del grup ha proposat el pagament d'un dividend que ascendeix a 78,5 milions d'euros amb càrrec al resultat de 2024, la qual cosa duplica els 30 milions de l'any passat, sent el més alt de la seva història, per bé que encara pendent d'aprovació per la junta general d'accionistes.

El 2023, Barceló va distribuir un repartiment de 20 milions d'euros als seus accionistes després de tres anys consecutius sense aprovar-se -2020, 2021 i 2022. Per la seva part, els dividends aprovats en els anys 2019 i 2018 van ascendir 46 milions i 15,2 milions d'euros, respectivament.

Així mateix, la companyia destaca els seus avenços en el seu compromís amb el turisme regeneratiu, en concret a través de la seva estratègia de sostenibilitat Barceló Regen, amb l'objectiu que els seus hotels respectin el medi ambient i contribueixin al desenvolupament dels destins de forma ètica i sostenible.