Asho creix un 10% gràcies a adjudicar-se diversos concursos
L'empresa especialitzada en codificació clínica assoleix el 47 % del mercat
- ON ECONOMIA
- Barcelona. Dimecres, 16 de juliol de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

Asho, firma experta en codificació clínica, que ha aconseguit consolidar una quota de mercat del 47% i una xifra de negoci propera als 2,5 milions d’euros el 2024, gràcies a una estratègia basada en innovació, formació i expansió, preveu un creixement del 10 % per al proper exercici gràcies a haver aconseguit l’adjudicació de diversos contractes públics, segons ha comunicat l’empresa.
“A Asho continuem invertint en professionals referents i infraestructura per oferir, no només el millor servei als hospitals, sinó també per acollir noves generacions que vulguin formar part de l’ecosistema sanitari”, explica la directora gerent, Ruth Cuscó. Aquesta aposta pel talent i els recursos formatius reforça el model de negoci d’Asho, orientat tant a la formació com al desenvolupament de solucions tecnològiques adaptades als sistemes d’informació hospitalaris.
Segons l’informe de tancament de l’exercici, la companyia va facturar gairebé 2,5 milions d’euros el 2024 i ha obtingut contractes clau en diferents institucions públiques. Entre ells figura un concurs per a l’Institut Català de la Salut, per un import proper als 260.000 €. També han ampliat la seva presència en consorcis sanitaris del Maresme, Alt Penedès, Garraf i Lleida. Aquesta diversificació ha contribuït a una facturació “estable” i a un “reforç de la posició d’Asho com a líders en codificació i programari sanitari”.
A més dels serveis de codificació, la firma impulsa la seva divisió tecnològica mitjançant plataformes com AshoCoode, AshoIndex i AshoOne. Aquestes solucions, basades en intel·ligència artificial, automatitzen gran part del procés de codificació, cosa que permet reduir temps i errors, i alliberar els professionals sanitaris perquè es puguin dedicar a la seva tasca assistencial.
Internacionalització
L’interès d’Asho no es limita al mercat espanyol. L’empresa ha reforçat la seva estratègia internacional amb projectes en mercats com Xile i Portugal, segons declaracions recents. Aquesta expansió coincideix amb la consolidació tecnològica i amb el recent nomenament d’Asho-A2 com a primera entitat acreditada a Espanya per a l’avaluació de la codificació clínica, atorgada per ENAC (enac.es).
Amb plantilles que combinen perfils tècnics, sanitaris i formadors, Asho preveu assolir el 2025 un creixement del 10 % en facturació. “El balanç de 2024 reflecteix la capacitat d’adaptació en un sector en constant canvi. Aquest any s’han aconseguit contractes clau i s’ha reforçat la posició d’Asho com a líders en codificació i programari sanitari. De cara al 2025, l’objectiu és créixer un 10% i continuar apostant per l’excel·lència dels serveis”, va explicar Cuscó en múltiples entrevistes.
De cara al futur, l’empresa preveu continuar impulsant la digitalització hospitalària, incorporant IA i machine learning en la seva oferta. Aquestes eines permetran no només avançar en automatització, sinó dotar de més fiabilitat i transparència les dades clíniques, factors crítics per a la presa de decisions en salut.